اردبیل؛

واگذاری برق سیار به خانوارهای عشایری در اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل گفت: امسال جریان برق سیار به ۳۰۰ خانوار واگذار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علیرضا علیزاده در جلسه بررسی طرح‌های توسعه انرژی‌های نوین در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون شاهد تشکیل و بهره‌برداری چندین پاسگاه که مجهز به انرژی بادی و خورشیدی شده است بود‌ه‌ایم و شرکت برق با ارائه تسهیلاتی به دنبال توسعه استفاده از پنل‌های خورشیدی توسط متقاضیان است.

وی گفت: پنل‌های ساختمانی در طول انجام اقدامات نصب می‌توانند انرژی مصرفی خود را تأمین کرده و یا انرژی مازاد تولیدی خود را به فروش برسانند و در این راستا یک تفاهم‌نامه با اعتبار 10 میلیارد تومان برای خرید انرژی بسته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل افزود: با توجه به اینکه در چهار شهرستان اردبیل جمعیت عشایر هم زندگی می‌کنند، امسال جریان برق سیار به 300 خانوار واگذار می‌شود و شرکت برق طرح استفاده از پنل‌های خورشیدی را برای قسمت عشایری منطقه در نظر گرفته است چرا که با در نظر‌ گرفتن نوع زندگی این دسته از مردم منطقه راهکار مناسب برای بهره‌مند شدن از نعمت برق استفاده از پنل‌های خورشیدی است.

علیزاده تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون صددرصد جمعیت شهری و 99.97 درصد از جمعیت روستایی برخوردار از نعمت برق هستند و سعی بر این است که از برنامه‌های توسعه انرژی برای توسعه نیروگاه زمین‌گرمایی استفاده کرده و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.