مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی گفت: ارس نخستین و تنها منطقه آزاد الکترونیک کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرقانی در نشست تشریح زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی با اشاره به لزوم توسعه صنعت ارتباطات همگام با توسعه صنعت اظهار کرد: با ایجاد این امکانات و زیرساخت‌های قدرتمند در حوزه ارتباطات و مخابرات، ارس اولین منطقه آزاد الکترونیک کشور می‌باشد.
 
وی گفت: ماموریت امروز ما در منطقه آزاد ارس ارائه خدمات یکپارچه دیجیتال بر اساس خواست و سفارش مشتریان و سرمایه گذاران ارس در سطح کلاس جهانی است.

فرقانی با اشاره به اینکه این پروژه در فاز صنعتی متمرکز شده است، عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح 30 کیلومتر فیبر نوری در سطح منطقه دفن و تجهیزات لازم نیز بر روی آن نصب و راه اندازی شده است.

وی افزود: سرویس دهی باند پهن به هزار واحد صنعتی و تجاری، ایجاد چهار هزار خط تلفن با میانگین چهار خط تلفن به ازای هر واحد صنعتی تجاری و دایر کردن 40 مگابیت بر ثانیه پهنای باند برای هر واحد صنعتی و تجاری از مزیت‌های ایجاد این سیستم به شمار می‌رود.

فرقانی با بیان اینکه فیبر نوری شاهراه ارتباطی دنیاست گفت: این تکنولوژی به نزدیکترین فاصله واحدهای تولیدی انتقال داده شده است و هر مجموعه می تواند مانند یک مرکز تلفن عمل کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجا‌ن‌شرقی افزود: همچنان که یک مرکز تلفن می تواند صدها ارتباط از خود داشته باشد این امکان برای تک تک واحدهای صنعتی نیز فراهم شده است.

فرقانی ادامه داد: صاحبان صنایع برای رونق فعالیت های اقتصادی خود با بهره گیری از این امکانات می توانند علاوه بر برقراری ارتباط صوتی و تصویری با دیگر دفاتر و شهرها، سیستم های تولید را سوپروایزینگ کند.
 
گفتنی است: نشست تشریح زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی با حضور مدیرعامل و معاونین منطقه آزاد ارس، مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی و سرمایه گذاران به همت معاونت امور زیربنایی و توسعه در آمفی تئاتر حکیم نباتی ارس برگزار شد و در پایان این مراسم از از تکنولوژی جی پان نیز رونمایی شد.

لازم به توضیح است این پروژه با مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس و شرکت مخابرات آذربایجان شرقی و مجموعا با 120 میلیارد ریال راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.