مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت:ادامه بیمه رایگان همگانی برای 70درصد بیمه شدگان در استان کرمان الزامی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری در نشست خبری امروز صبح گفت: 1میلیون و850هزار نفر بیمه شده داریم وسالانه 480میلیاردتومان تعهد بیمه ای ماست.

وی با اشاره به اینکه تقریبا با تمام موسسات درمانی قرارداد داریم گفت: 75دفتر، اداره ویا دفترپیشخوان خدمات بیمه ای ما را پوشش میدهند.

جعفری اظهار کرد:تمدید بیمه همگانی برای افراد نیازمند در سال 94 با پیگیری های این اداره انجام شد و در تحقیقی که انجام دادیم مشخص شد 70درصد کسانی که ازبیمه رایگان ما استفاده می کنند از نیازمندان وافراد آسیب پذیرجامعه چه حاشیه نشین، نیازمندان مالی،بیکاران ویا افراد بدون مسکن وفقیر هستند.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا این افراد همچنان از خدمات بیمه ای رایگان استفاده کنند تصریح کرد: در خصوص توانمندسازی بیمه شدگان برنامه های خوبی دراین اداره کل برنامه ریزی شده است که مشارکت دادن بیمه شدگان دردریافت خدمات بیمه ای واستفاده از نهادهایی مانند آموزش وپرورش و صنوف تاثیر گذار فرهنگی ،اخذوکالت نامه برای پیگیری حقوق بیماران خاص در
مراکز درمانی از جمله این اقدامات است.

وی از انتخاب استان کرمان به عنوان استان نمونه در زمینه توانمند سازی بیمه شدگان خبرداد واظهار کرد:در راستای برنامه ریزی برای ارائه خدمات بهتر بیمه سعی دارد تا قبل از آنکه بیماری به مرحله بحران برسد پیشگیری و درمان انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ازپیاده سازی اصول اقتصاد مقاومتی دراین نهاد وصرفه جویی 40میلیاردتومانی در این زمینه خبرداد.

جعفری افزود:در حوزه اجرای اقتصاد مقاومتی وصرفه جویی نیز از سوی وزارت رفاه به عنوان استان اول معرفی شدیم.

وی از پرداخت 60درصد مطالبات موسسات درمانی خبرداد وگفت: خوشبختانه بیمه سلامت استان کرمان در پرداخت ها یک ماه از تمام استان ها پیشتر است.

وی علت بدهکار بودن بیمه سلامت به موسسات درمانی را عقب ماندن پرداخت 6هزار میلیاردی دولت در سالهای 93و 94دانست و خاطرنشان کرد:دولت موفق شده است از طریق فروش اوراق قرضه بخشی از این عقب ماندگی را بپردازد وامیدواریم در اصلاحیه بودجه امسال این مشکل حل شود.

جعفری از پیگیری طرح تجمیع بیمه ها برای سال 96 وتلاش پیگیر این سازمان برای ساماندهی این طرح خبرداد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار