در توسعه اقتصادی و سیاسی با افغانستان همکاری می‎کنیم

سفیرموقت سفارت انگلستان در کابل خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط میان کابل- لندن شد.

در توسعه اقتصادی و سیاسی با افغانستان همکاری می کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفیرموقت سفارت انگلستان در کابل خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط میان کابل- لندن شده و تاکید کرد که کشورش در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه توسعه و پیشرفت‎های اقتصادی و سیاسی با افغانستان همکاری می‎کند.
 
عادله راز معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه با ریچارد مون سفیرموقت سفارت انگلستان مقیم کابل، در دفتر کار خویش ملاقات نمود.
 
در این ملاقات، طرفین روی پیشرفت و دست آوردها در عرصه اقتصادی و تجارتی افغانستان طی پانزده سال گذشته به خصوص اصلاحات و کارکردها در دو سال قبلی، چالش ها و مشکلات امنیتی در این بخش، همکاری های اقتصادی منطقه‎ای بخصوص با کشورهای همسایه و اهمیت و موقعیت استراتژیک، اقتصادی و سیاسی افغانستان گفتگو کردند.
 
گسترش و تحکیم بیشتر روابط سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک با کشورهای منطقه و جهان، افزایش تولیدات داخلی کشور، واردات و صادرات با کشورهای همسایه و چگونگی وضع مالیات برای آن ها، مطالعه مجدد قراردادهای بزرگ استخراج معادن جهت شفافیت و ظرفیت، نقش بزرگ شرکت‎های بین المللی در بخش سرمایه‎گذاری و استخراج معادن از مسائلی دیگری بودند که دو طرف پیرامون آن گفتگو کردند.

همچنین معین اقتصادی وزارت امور خارجه راجع به آمادگی های دولت افغانستان برای کنفرانس بین المللی بروکسل نیز صحبت کرد و خواهان حضور هیئت بلندرتبه از انگلستان در این نشست گردید.

سفیرموقت سفارت انگلستان تأکید کرد که کشورش در عرصه توسعه و پیشرفت های سیاسی و اقتصادی در افغانستان از هیچ نوع همکاری و تلاشی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار