916 هزار خانوار در سطح کشور بهره بردار مرتع هستند که این تعداد باید سالانه اقدام به تمدید پروانه چرای دام های خود کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 916 هزار خانوار در سطح کشور بهره بردار مرتع هستند که این تعداد باید سالانه اقدام به تمدید پروانه چرای دام های خود کنند.
نورالله کوچ پیده افزود: در همین زمینه  و در راستایی آسایش بهره برداران برای نخستین بار تمدید پروانه چرای دام در سطح کشور به شکل الکترونیکی انجام می شود و مراجعه دامداران به اداره های منابع طبیعی برای تمدید این پروانه حذف شد.
 وی ادامه داد: تمدید پروانه از طریق خدمات الکترونیکی موجب کاهش هزینه های رفت و آمد، جلوگیری از ازدحام بهره برداران، و پیشگیری از  سوانح ناشی از ایاب و ذهاب دامداران در منابع طبیعی استان ها خواهد شد.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تمدید الکترونیکی پروانه چرا به شکل آزمایشی در استان های اردبیل و فارس انجام می شود و پنج استان دیگر به این استان ها اضافه خواهد شد.
وی تاکید کرد: تا پایان شهریور امسال، خدمات  الکترنیکی به همه دامداران و بهره برداران از مراتع در استان های کشور قابل ارایه است.


انتهای پیام/ن
برچسب ها: خانوار ، بهره بردار ، مرتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.