مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان برای یازدهمین سال پیاپی رتبه برتر استان اصفهان را در اجرای برنامه های هفته مشاغل به‌دست‌آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان در گفتگو با خبرنگارانگفت: این مرکز رتبه برتر را در ارزیابی مناطق چهل‌گانه آموزش و پرورش استان اصفهان در گروه مناطق پرجمعیت به همراه فلاورجان، شاهین شهر، نجف آباد، مبارکه، زرین شهر ناحیه‌های دو، سه، پنج و 6اصفهان کسب‌کرد.

حسین عنایتی، افزود: ابتکار و نوآوری در برگزاری فعالیت های مشاوره ای، آشنایی دانش آموزان با مشاغل و رشته های تحصیلی، برنامه ریزی جهت اجرای هفته مشاغل و طرح های مختلف مشاوره ای در مدارس را از جمله شاخص‌های ارزیابی مراکز در کسب رتبه برتر برشمرد.

وی، افزود: برگزاری بیش از500 سخنرانی و تشکیل کارگاه‌های آموزشی در مدارس متوسطه، برپایی نمایشگاه از دست ساخته‌های دانش‌آموزان در هنرستان‌ها، برگزاری دیدارهای آموزشی از مراکز صنعتی و تولیدی و دعوت ازصاحبان حرف و مشاغل از جمله برنامه‌های اجرایی مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان در یک سال گذشته بوده‌است.

به‌گفته‌وی، مشاوره و برنامه‌ریزی درسی متناسب با وضعیت فردی دانش آموز بااستفاده از روش های علمی، معرفی منابع مطالعاتی، آموزش روش‌های مطالعه برای هر درس و تحلیل آزمون‌های آزمایشیبا شیوه‌های نوین و بازخورد آن به دانش آموزان از دیگر فعالیت‌های مرکز مشاوره کاشان بوده‌است.

رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان،تصریح‌کرد: تجهیز بانک اطلاعات شغلی و تحصیلی مدارس، آشنایی بامشاغل بومی شهرستان، برگزاری همایش و کنفرانس‌های شغلی با مشارکت استادان دانشگاه، صاحبان مشاغل و کارآفرینان از دیگر برنامه‌های مرکز مشاوره کاشان بود.

عنایتی با تاکید بر نقش موثر خانواده در آینده شغلی و تحصیلی فرزندان افزود:برگزاری جلسات مشاوره با خانواده‌ها از دیگر برنامه‌های مرکز مشاوره در طول سال تحصیلی بود تا انگیزه‌ و علایقدانش آموزان در مسیر رسیدن به اهداف تحصیلی-شغلی هدایت ‌شود.

وی در پایان، افت تحصیلی را از جمله معضلات نظام آموزشی دانست و گفت:اجرای طرح‌ها و کارگاه‌های مشاوره‌ای پیشگیری از افت تحصیلیآشنایی با مشاغلاز دیگر برنامه‌هایی بود که با هدفشناساییعلل و راهکارهای رفع افت تحصیلیبا حضور دانش آموزانبرگزار شد.

شایان ذ کر است: مرکز مشاوره تحصیلی و روانشناختی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از سال 1373 شروع فعالیت نموده ودرواحدهای تحصیلی-خانواده-تربیتی-روان درمانی-گفتاردرمانی و اختلالات یادگیری به ارائه خدمات مشاوره ای می پردازد که سالانه حدود 5 هزار نفرجلسه ارائه خدمات به مراجعان می‌کند.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.