دو نفر سرمایه‌گذاران چینی برای احداث کارخانه فروکروم در شهرستان خوی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری جلسه نمایندگان شرکت "هلدینگ‌چیان‌جی" کشور چین با معاونت معدنی سازمان صنعت و معدن استان"اظهار داشت: در این باره، دو نفر سرمایه‌گذار چینی علاقه‌مند به همکاری در زمنیه احداث واحد فرآوری برای تولید کنستانتره کروم شدند.

عبدالحمید سرتیپی گفت: در نهایت آنان به دنبال احداث کارخانه فروکروم در شهرستان خوی بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربابجان غربی نیز از احداث این واحد تولیدی استقبال می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به گسترش سنگ های افیولیتی و اولترابازیک های حاوی کروم در استان،این مزیت ها دارای ظرفیت سرمایه گذاری مناسب و سودآور در منطقه هستند.

سرتیپی بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به قرار گرفتن کشورمان در مسیر جاده ابریشم و وجود تفاهم نامه‌های همکاری علمی و اقتصادی بین چین و جمهوری اسلامی ایران، احداث این کارخانه بسیار منطقی و لازم است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: بی شک احداث کارخانه تغلیظ و فرآوری تولید کنستانتره در محل معدن و احداث کارخانه تولید فروکروم با ظرفیت تولید سه هزار تن در ماه به صورت محصول خروجی از این کارخانه، زمینه گسترش فعالیت‌ و رشد اقتصادی را در منطقه به دنبال دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.