رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول از تبدیل این دانشگاه به حوزه پژوهش های کاربردی در صنعت آب شمال خوزستان خبرداد.

تبدیل دانشگاه جندی شاپوردزفول به حوزه پژوهش های کاربردیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهوازرئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اولویت نخست این دانشگاه را پژوهش کاربردی و تولید ثروت از علم برشمرد و گفت: این دانشگاه به قطب پژوهشی شمال خوزستان تبدیل شده است.

محمدرضا عصاری بیان داشت :با توجه به رویکرد جدی علمی و پژوهش محوری دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول این دانشگاه در 2 سال اخیر جهش قابل ملاحظه ای در زمینه طرح های علمی اساتید و دانشجویان داشته است.

وی اظهار کرد:علاوه بر توسعه برنامه های آموزش، فضاهای آموزشی و افزایش رشته های دانشگاهی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه در 2 سال گذشته ،جدی ترین برنامه دانشگاه گسترش فعالیت های حوزه پژوهشی و تولید علم بوده است.

عصاری  ایجاد آزمایشگاه مرکزی، امضای تفاهم نامه با مراکز صنعتی و ایجاد معاونت پژوهشی را از جمله اقدامات این دانشگاه در جهت گسترش فعالیت های پژوهشی و کاربردی دانشگاه جندی شاپور برشمرد وبیان داشت: ایجاد آزمایشگاه مرکزی بستر قوی برای پژوهش های کاربردی در این دانشگاه بوجود آورده ضمن اینکه امکان بهره گیری از امکانات این آزمایشگاه برای سایر صنایع نیز وجود دارد.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول از تبدیل این دانشگاه به حوزه پژوهش های کاربردی در صنعت آب شمال خوزستان خبر داد و گفت: بر اساس تقاهم نامه میان دانشگاه جندی شاپور دزفول با سد دز، سد کرخه و شبکه آبیاری دز این دانشگاه طرح های علمی و پژوهش های کاربردی مورد نیاز صنعت آب شمال خوزستان را انجام می دهد.
عصاری ادامه داد: توجه به حوزه تجاری سازی دستاوردهای علمی، ایجاد مراکز دانش بنیان و مراکز رشد سرلوحه برنامه های دانشگاه جندی شاور دزفول است.

وی با بیان اینکه پیش از این پژوهش های کاربردی و تولید ثروت از علم جزو اولویت های چندم دانشگاه جندی شاپور بود خاطر نشان کرد: با اقدام صورت گرفته پژوهش های کاربردی و توجه به اقتصاد دانش بنیاد به عنوان مبنای اقتصاد مقاومتی به اولویت نخست این دانشگاه تبدیل شده است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.