یک شبکه تلویزیونی آمریکایی در مطلبی نوشت تروریست‌های داعش هر روز منابع مالی بیشتری را به کشورهای جنوب شرق آسیا منتقل می‌کنند.

بلومبرگ: انتقال منابع مالی داعش به جنوب شرق آسیابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی بلومبرگ با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: وزرای اطلاعات 20 کشور جهان که در نشست «جزیره بالی» اندونزی حضور دارند، درخصوص انتقال منابع مالی گروه‌های تروریستی از قبیل داعش، به جنوب‌شرق آسیا هشدار دادند. 

در این گزارش -که کشورهای اندونزی، مالزی، سنگاپور، تایلند، فیلیپین و استرالیا پس از ارزیابی مشترک خطرهای منطقه‌ای منتشر کرده‌اند- درخصوص افزایش کمک‌های مالی به گروه‌های تروریستی در قالب بنیادهای خیریه و مؤسسات غیرانتفاعی هشدار داده شده است. طبق برآورد «سازمان اطلاعات مالی اندونزی،» منابع خارجی در بین سال‌های 2014 تا 2015 (1393 تا 1394)، بیش از 763 هزار دلار برای پشتیبانی مالی اقدامات تروریستی به این کشور ارسال کرده‌اند. 

مرزهایی که ضریب امنیتی بالایی ندارند این امکان را برای گروه‌های افراطی و تروریست‌ها فراهم کرده است تا به راحتی به نقل و انتقال منابع مالی مورد نیاز خود بپردازند.  


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار