حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: زندگی متلأطم و مضطرب نشاط ندارد و زندگی منهای نشاط با مردن تدریجی برابری می کند.

زندگی منهای نشاط با مرگ تدریجی برابری می کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، در سلسله برنامه های تبلیغی شکوه رضوان حرم مطهر امام رضا(ع) در صحن جامع رضوی، اظهار کرد: قانون زوجیت بر همه ذرات عالم حاکمیت دارد و آدم ها نیز از این قانون مستثنی نیستند.

وی تصریح کرد: وقتی زن و مرد برمبنای ازدواج شرعی با هم ترکیب شوند، یک تن می شوند و از آنجا که بناست مدتها کنار هم زندگی کنند، جز از طریق ترکیب، امکان برقراری آسایش و آرامش ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی تأکید کرد: زندگی باید آرام باشد، به فرموده امام علی(ع) "اگر کسی در زندگی نشاط و شادمانی نداشته باشد، مردن بر این زندگی شرف دارد".

وی با بیان اینکه شرایط ترکیب زن و مرد هم کفو و متناسب بودن از نظر دین، فرهنگ، خانواده، سن و میل و علاقه است، خاطرنشان کرد: اگر شرایط ترکیب رعایت نشود، زوج ترکیب نمی شوند، بلکه مخلوط می شوند، مخلوط متزلزل است و هر لحظه می تواند از هم جدا شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هرگاه که جلوی ضرر گرفته شود، منفعت است، مطرح کرد: کسانی که بدون داشتن تناسب و تشابهی باهم ازدواج کرده اند، برای حل مسئله ناخوشی و داشتن زندگی آرام نیازمند رعایت اصل مدارا، نرمش، ملایمت و لطافت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی عنوان کرد: عده ای که دل نرمی دارند حتی در مقابل بی ادبی و جسارت رودرروی افراد آرام هستند، برخلاف عده ای که روحیه خشن دارند، تا مدت ها برای شنیدن یک حرف ناروا از دیگران اوقاتشان تلخ است.

وی با بیان اینکه افراد بزرگ رنجیده خاطر نمی شوند و کسی را نمی رنجانند، عنوان کرد: بندگان و وارستگان خدا، کسانی که خداوند آن ها را به عنوان بنده اش پذیرفته است، کسانی هستند که در مسیر زندگی مورد بی اعتنای و بی ادبی دیگران قرار می گیرند، اما دلشان نمی رنجد.

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: همه چیز در زندگی بر مدار فکر، دل و خواسته های نمی چرخد، باید گذشت داشت و از مسائل ریز و درشت تلخ کننده زندگی باید چشم پوشی کرد، این سرمایه کلانی است که انسان در جزر ومد زندگی بتواند یکنواختی خود را حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی متذکر شد: مدارا، نرمش و گذشت لازمه زندگی است، زیرا همه چیز طبق میل ما پیش نمی رود، بنابراین ما باید خود را با شرایط تطبیق دهیم.

در ایام دهه کرامت بیش از هزار برنامه تبلیغی ـ مذهبی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.