رئیس جهاد کشاورزی گچساران از کشت ذرت در 1050 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  علی علیرضا‌نژاد گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل گفت: گچساران در زمینه کشاورزی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد.

وی افزود: محصولات مختلفی در این شهرستان قابلیت تولید دارند که با مکانیزه کردن کشاورزی به خصوص آبیاری می‌توان تولیدات انبوه را در این حوزه داشته باشیم.

علیرضانژاد بیان کرد: توانستیم در این زمینه تلاش کنیم و یک هزار و 50 هکتار از اراضی کشاورزی گچساران را به کشت ذرت اختصاص دهیم.

وی همچنین به کشت‌های دیگر اشاره کرد و گفت: یک هزار و 917 هکتار دیگر از اراضی کشاورزی گچساران به زیر کشت صیفی‌جاتی از قبیل هندوانه، طالبی و خربزه رفته است که توانستیم این محصولات را به استان‌های همجوار این شهرستان صادر کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای اراضی بسیار مستعدی برای کشت محصولات است گفت: شهرستان گچساران از نعمت آب و خاک خوبی برخوردار بوده و این نعمت الهی می‌تواند در رونق اقتصاد این شهرستان و رفع بیکاری جوانان کمک بسیاری کند.

علیرضانژاد افزود: در سال جاری 11 هزار و 900 هکتار از اراضی کشاورزی گچساران زیر کشت گندم دیم و آبی رفته که از این میزان 4 هزار و 500 هکتار گندم آبی و 7 هزار و 400 هکتار نیز دیم بوده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.