نمایندگان مجلسدر جلسه علنی امروز با یک فوریت طرح اجرای عادلانه نظام پرداخت‌ها موافقت کردند.

یک فوریت طرح اجرای عادلانه نظام پرداخت‌ها تصویب شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در صحن علنی امروز چهارشنبه 20 مرداد ماه مجلس با یک فوریت طرح اجرای عادلانه نظام پرداخت‌ها موافقت کردند.

این طرح که از یک ماده واحده تشکیل شده از سوی حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در صحن علنی پیشنهاد شد.

وی در تشریح طرح خود تصریح کرد: ماده واحده‌ای را پیشنهاد داده‌ایم تا مشکل پرداخت حقوق‌ها را بتواند حل کند، در این ماده شش ماه به دولت مهلت می‌‌دهیم تا تمام‌ راهکارهای لازم را همان طور که رئیس جمهور نیز قبلا اعلام کرده انجام دهد.

نماینده مردم همدان بیان داشت: دولت اعلام کرده که برای عادلانه شدن پرداخت‌‌ها هر کاری انجام دهد اگر نیاز به ارائه لایحه وجود دارد لایحه‌ای را به مجلس ارائه کرده و اگر نیاز به قانون داخلی خود دارد آن را نیز انجام دهد.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: ما دو قانون را در این ماده واحده و طرح رعایت کرده‌ایم، یکی آنکه اصل هفتاد و پنجمی نیست زیرا در قالب اعتبارات خود دولت تعریف شده است و دیگری آنکه دولت را مکلف نکرده‌ایم که لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: در این طرح تنها از دولت خواسته شده نسبت به حقوق، فوق‌العاده و برخورداری سازماندهی عادلانه انجام دهد و به سمتی حرکت کنیم که شفافیت در حقوق‌ها وجود داشته باشد.

در ادامه کاتب نماینده مردم گرمسار به عنوان مخالف این طرح اظهار داشت: باید پرسید که آیا با این طرح مشکل حقوق‌ها حل می‌شود و یا اینکه تنها وقت مجلس گرفته خواهد شد؟

وی تصریح کرد: در جلسه دولت و مجلس قرار شد تا دولت ظرف یک ماه لایحه مدیریت خدمات کشوری را ارائه کند. طی جلسات گذشته نیز طرح دیگری برای شفافیت پرداخت‌ها در صحن علنی مجلس ارائه شد لذا نیازی به تصویب طرح دیگری نخواهیم داشت.

در پایان نمایندگان بعد از رأی‌گیری با 140رای موافق، 45 رأی مخالف و چهار رأی ممتنع از مجموع 241 رأی با یک فوریت این طرح موافقت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار