همایش ملی فرش دستباف چهارمحال و بختیاری، اسفندماه امسال در شهرکرد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، از برگزاری همایش ملی فرش دستباف استان با رویکرد تولید و صادرات، آینده پژوهی فرش، فناوری و مواد اولیه، اقتصاد و بازاریابی و خلاقیت در طراحی، در تاریخ 7 اسفند ماه امسال در شهرکرد خبر داد.

سید نعیم امامی گفت: شناسایی ویژگی‌ ها و معرفی پتانسیل فرش چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از خاستگاه های کهن فرش ایران، حمایت از سیاست‌های توسعه پایدار مناطق روستایی و تحقق اقتصاد مقاومتی از اهداف برگزاری این همایش است.

وی، از علاقمندان خواست طرح های خود در حوزه های تولید تا فروش و بازاریابی فرش را به دبیرخانه این همایش واقع در شهرکرد، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ارسال کنند.

امامی افزود: برپایی کارگاه‌های آموزشی برای افزايش سطح علمی و تخصصی هنرجويان، مسابقات مختلف با هدف ايجاد روحيه مطالعه در حوزه فرش و جشنواره های گوناگون از حاشيه های این همايش است.

وی با بیان اینکه هم اکنون یکصد هزار بافنده در چهارمحال و بختیاری بر روی 150 هزار دار قالی فعالیت و به طور میانگین سالانه یکصد هزار متر مربع فرش تولید می کنند، یادآور شد: فرش این استان براساس معاهده بین المللی لیسبون به ثبت جهانی نشان جغرافیایی رسیده است.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.