ایرانی ها به طور میانگین 79 دقیقه در روز بازی می کنند/متوسط سن بازی در ایران 21 سال/ 23 میلیون گیمر در ایران+اینفوگرافی

مرکز تحقیقات دایرک اینفوگرافی هایی را منتشر کرده که از آمار و ارقام گیمیرهای ایرانی خبر داده است.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرکز تحقیقات دایرک وابسته به بنیاد ملی بازی های رایانه ای جدیدترین تحقیق خود در حوزه صنعت بازی ایرانی را به نام نمای بازی منتشر کرده است. در این گزارش اینفوگرافی هایی از آمار تعداد گیمیرهای ایرانی، میزان وقتی که برای بازی می گذارند و همچنین آمار نسبت هر خانوار ایرانی که در آن یک نفر بازی دیجیتالی انجام می دهد منتشر شده است.


در این اینفوگرافی بازی ها را به لحاظ تاثیرگذاری جزء سه دسته رسانه برتر قرن 21 به حساب آورده است. رسانه ای که مرز های بازارهای صنایع سرگرمی را پیموده و پیشتاز نوآوری در فناوری رسانه ای است.



در این اینفوگرافی مشاهده می کنید که سن متوسط بازیکنان 21 سال شده است که در مقایسه با سال 1392 که میانگین سن 16 سال بود، با 5 سال افزایش روبرو شده ایم. علت اصلی این افزایش سن، تغییر پلتفرم بازی از بازیهای رایانه‌ای به بازیهای موبایلی (شامل بازیهایی که در دستگاه موبایل یا دستگاه تبلت بازی می شوند) است که در حال حاضر بیش از 80 درصد از بازیکنان را درگیر خود کرده است.


در میان ژانرهای مختلف، 5 ژانر پرطرفدار به ترتیب ژانرهای رانندگی (Driving)، دونده (Runner)، معمایی (Puzzle)، تفننی (Arcade) و ورزشی (Sport) هستند.




محققان دریافته‌اند که 23 میلیون گیم باز ایرانی داریم که به‌طور متوسط هرکدام 79 دقیقه در روز بازی می‌کنند.


آمار بازیکن‌های ایرانی در پیمایش جدید 23 میلیون نفر تخمین زده شده که ۵۳ درصد این جمعیت به طور مستمر بازی می‌کنند. به این ترتیب ۱۵ درصد کل جمعیت ایران اوقات زیادی از زمان خود را مشغول بازی‌های رایانه‌ای هستند.



میزان استفاده از بازی های موبایلی بر اساس سیستم عامل در این تصویری مشخص شده است که 94 درصد کاربران اندرویدی هستند و 5 درصد آن ها هم از سیستم عامل ios استفاده می کنند. یک درصد باقی مانده هم ویندوز فون هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
ملت همیشه در صحنه..
کاشکی برای علم و پژوهش اینقدر تلاشگر بودیم..
آخرین اخبار