وزیر مهاجرت عراق از بازگشت 160 هزار خانواده آواره این کشور به منازلشان پس از پاکسازی مناطق مختلف از وجود تروریست‌های داعش خبر داد‌.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه رای الیوم، جاسم محمد، وزیر مهاجرت عراق، اعلام کرد: 160 هزار خانواده عراقی، پس از بازپس‌گیری و پاکسازی چندین منطقه تحت سیطره تروریست‌های داعش در عراق، به خانه‌هایشان بازگشتند.

وی در همایش، که دبیرخانه هیئت وزیران بغداد برگزار بود، به تلاش‌های این کشور برای بازگرداندن آبادانی و زندگی به مناطق آزاده شده از چنگ تروریست‌های داعش اشاره کرد و افزود: آمارهای ما نشان می‌دهد که 160 هزار خانواده به مناطق خود بازگشته‌اند و تعداد آوارگان فلوجه، صقلاویه، کرمه به 464 هزار نفر می‌رسد، که بیشتر این افراد آوارگان استان انبار هستند.

مهدی علاق، دبیر کل هیئت وزیران عراق، نیز در این همایش گفت: مین‌هایی که تروریست‌های داعش در این مناطق کار گذاشته بودند و مشکلات اتصال آب و برق، مهمترین عوامل تاخیر در بازگشت خانواده‌های آوراه به مناطقشان بود.

عراق در سال 2014 شاهد بزرگترین موج کوچ مردم از استان‌های مختلف این کشور، به علت سیطره گروه تروریستی داعش و وقوع درگیری‌های مختلف بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار