دادستان دیوان محاسبات درباره بررسی پرونده‌های وام‌های کلان به مدیران نجومی توضیحاتی ارائه داد.

ورود دادستانی دیوان محاسبات به پرونده وام‌های کلان به مدیران بانک‌ها و شرکت‌های دولتیفیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دیوان چه سازوکاری برای بررسی تخلفات در اعطای وام‌های کلان و ارزان قیمت به برخی مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند، خواهد داشت. گفت: دادستانی دیوان به موضوع وام‌های کلان و ارزان قیمت اعطایی به مدیران و کارکنان بانک‌ها و بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی ورود کرده است.

وی با اشاره به 25 گزارش مربوط به دریافتی‌هایی با شائبه ی غیر قانونی و همچنین اعطای وام ارزان قیمت به برخی مدیران تاکید کرد: این وام‌ها از حیث مبانی قانونی پرداخت، محل تامین آنها و نحوه ی محاسبه میزان سود و کارمزد متعلقه در دستور رسیدگی این دیوان قرار دارد که پس از تکمیل تحقیقات و طی فرآیند رسیدگی اطلاع رسانی خواهد شد.


شجاعی در ادامه در مورد ورود کمیسیون اصل 90 مجلس درباره موضوع فیش‌های موسوم به نجومی یا پرداخت‌های غیرقانونی اظهار داشت: کمیسیون مذکور در راستای مأموریت محوله از سوی مجلس شورای اسلامی به ویژه ریاست محترم مجلس با رویکرد آسیب‌شناسی در وقوع رویدادهای مورد بحث ،با همکاری دیوان محاسبات کشور، بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس رسیدگی  اقدام می‌کند که این امر نافی و مانع مأموریت‌ها و وظایف دستگاههای نظارتی در رسیدگی به تخلفات احتمالی در پرداخت‌های صورت گرفته نیست و دیوان محاسبات با متره‌ی قانون و مقررات نسبت به موضوعات اتحاذ تصمیم خواهد کرد.

دادستان دیوان محاسبات در ادامه تأکید کرد: نمی‌توان از آسیب‌شناسی موضوعات اینچنینی صرف‌نظر کرد، چرا که در برخی موارد منافذ قانونی و یا اجمال و ابهامات قانونی منجر به بروز این قبیل پرداخت‌ها شده است.

شجاعی در پایان در رابطه با همکاری دادستانی دیوان محاسبات با سپاه پاسداران مبنی بر مبارزه با موضوع دریافتی‌های نجومی گفت: تیتر خبر چند روز گذشته برخی رسانه ها با محتوای آن متفاوت بوده و بد منعکس شد. درباره این موضوع از بنده سوالی پرسیده شد که آیا شما در موضوع فیش‌های حقوقی با سپاه همکاری دارید؟ که بنده هم گفتم: ما با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک دستگاه اجرایی و امنیتی و انتظامی تعامل خوبی داریم. کما اینکه با سایر دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی نیز در چارچوب وظایف خود و اختیارات آن نهادها تعامل خوب و هم‌افزایی داشته ایم. بنابراین معتقدم تعامل دستگاه‌های نظارتی با هم با رعایت صلاحیت‌های هر یک از آنها از موازی‌کاری جلوگیری می‌کند و موجبات هم‌افزایی نظارتی می‌شود و از به وجود آمدن منطقه الفراغ در امر نظارت جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
پرداخت حق شیر ۳۰۰ هزار تومنی به کارمندان شهرداری اراک
آخرین اخبار