مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: از دهم مردادماه اخطار جمع آوری قلیان از سطح چایخانه‌های استان اصفهان صادر و عملیاتی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حمید ترک زاده  اظهار داشت: با توجه به رسالت خطیر وزارت بهداشت و در راستای حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و اجرای قوانین مربوطه از جمله قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات مصوب مجلس و هیئت وزیران، به منظور حفظ سلامت عمومی شهروندان، دهم مرداد ماه با همکاری اداره اماکن عمومی، نیروی انتظامی شهرستان اقدام به صدور اخطاریه جمع آوری قلیان از سطح عرضه و چایخانه های منطقه تحت پوشش کرد.

وی بیان داشت: در این طرح در ابتدا اخطاریه جمع آوری قلیان داده می شود و در صورت عدم همکاری متصدیان مربوطه مکان مطابق قانون پلمپ می‌شود.

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان اعلام کرد: به همه متصدیان چایخانه‌ها و مراکز عرضه قلیان توصیه کرد که همکاری لازم را با بازرسان بهداشت محیط در این خصوص به نحو مطلوب داشته باشند.

 ترکزاده اعلام کرد: در غیر این صورت با توجه به مصوبات قانونی این طرح، پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

وی بیان کرد: استعمال دخانیات و قلیان مهمترین عامل قابل پیشگیری مرگ‌های زودرس در جهان است و مضرات ناشی از آن بار مالی سنگین و مشکلات عمده‌ای را بر سیستم های بهداشتی تحمیل می کند.

ترکزاده اعلام کرد: دود ناشی از استعمال قلیان نه تنها موجب زیان های جسمی و روحی در مصرف کنندگان می گردد بلکه موجب آسیب رساندن به افراد در معرض این دود نیز می شود.

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: در راستای اطلاع رسانی به مردم در خصوص وضعیت بهداشتی رستوران ها و چلوکبابی های سطح شهر و منطقه تحت پوشش، همه کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط در غالب طرح ضربت از ۱۰ لغایت ۳۱مرداد ماه، اقدام به بازرسی و نظارت ویژه و تنظیم چک لیست های مرتبط با صنف مورد نظر کرده و بلافاصله اطلاعات مورد نظر را در سامانه جامع بازرسی بهداشت محیط ثبت و درج می‌کنند.

وی بیان داشت: از آنجایی که طرح سامانه رتبه بندی رستوران ها و چلوکبابی‌ها در کل کشور در حال اجرا است لزوم مشخص کردن وضعیت این محل‌ها خصوصاً در شهر توریستی و گردشگری اصفهان در اولویت است که با همت و تلاش بازرسان بهداشت محیط این مهم در حال اجرا است و این برنامه با اجرا و نصب اپلیکیشن رتبه بندی رستوران ها در برنامه اندروید بر روی گوشی های موبایل قابلیت نمایش وضعیت بهداشتی رستورانها و چلوکبابی‌ها را در کل کشور خواهد داشت و مردم به راحتی می توانند در انتخاب رستوران و چلوکبابی با شرایط مطلوبتر بهره ببرند.

ترکزاده تصریح کرد: با توجه به این رتبه بندی و صدور درجه بهداشتی برای صنوف مذکور، متصدیان مربوطه می‌توانند با رعایت کامل و اصولی شرایط بهداشتی در درجات مطلوب و بالایی قرار گرفته و ضمن اعتبار بخشی به صنف خود گامی بلند و موثر در جهت حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان و گردشگران شهر اصفهان برداشته و همچنین در خصوص بزرگی نام و اعتبار شهر اصفهان در کشور نقشی به سزا داشته باشند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار