اهواز؛

اولین نشست بررسی عوامل بروز مشكلات تنفسی در فصل پاییز

اولین نشست بررسی عوامل احتمالی آلایندگی هوا با محوریت علل بروز مشکلات تنفسی در پاییز، در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فوق تخصص بیماری های ریه بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز و عضو واحد تحقیقاتی بیماری های تنفسی و آلودگی هوا درباره این نشست که در معاونت پژوهشی بیمارستان امام(ره) برگزار شد، اظهارکرد: به دلیل فرصت کمی که تا فصل پاییز و احتمال وقوع پدیده تنفسی در این فصل، وجود دارد، اعضای هیئت علمی به صورت خودجوش و تحت عنوان اعضای حقیقی این جلسه را تشکیل دادند.

دکتر مریم حدادزاده شوشتری، ادامه داد: جلسه با این ساختار برای اولین بار تشکیل شد ولی اعضای آن پیش از این در جلسات سطح بالایی که با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، مسئولان شهری و استانی برگزار شده بود، شرکت داشته اند و از نظرات و پیشنهادهای این کارشناسان نیز بهره مند شدیم.

حدادزاده درباره لزوم برگزاری این نشست گفت: با توجه به اینکه طرح های تحقیقاتی مختلفی در این رمینه و با این محوریت به دانشگاه علوم پزشکی ارائه شده تا در حوزه کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی درباره پدیده تنفسی فصل پاییز، علت یابی صورت بگیرد، برای ایجاد هماهنگی هایی بین این اقدامات پژوهشی ضرورت داشت که چنین نشستی برگزار شود.

وی اظهارکرد: با وجود اینکه معاونت پژوهشی دانشگاه جندی شاپور در خصوص این پدیده و علل بروز آن در فصل پاییز دغدغه بسیاری دارد، این گروه کارشناسی نیز در این زمینه انتظاراتی را به صورت شفاف از معاونت پژوهشی خواهد داشت که طرح های پژوهشی در این راستا با سرعت بیشتری تصویب و اجرایی شوند.

دکتر حدادزاده افزود: در مدت زمانی که تا فرارسیدن فصل پاییز وجود دارد، در خصوص پیشگیری از بروز مشکلات تنفسی در این فصل، اقدامات لازم و ضروری در زمینه اطلاع رسانی به عموم مردم در حال آماده سازی است.

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور دکتر معصومی سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز و متخصص و عضو هیئت علمی گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر غلامرضا گودرزی دانشیار گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه و تعدادی دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار شد، طرح های تحقیقاتی که در زمینه علت یابی بروز مشکلات تنفسی و بررسی عوامل موثر در آلودگی هوا و بروز این مشکلات در چند سال اخیر نوشته شده اند، مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار