مقام های محلی ولایت هلمند در جنوب کشور می گویند که نیروهای امنیتی و ارتش ملی در خط نخست نبرد با طالبان در مربوطات این ولایت با کمبود تجهیزات جنگی و مواد خوراکی مواجه اند.

نظامیان در خط مقدم جنگ هلمند با کمبود مهمات و مواد خوراکی مواجه اندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درگیری میان نظامیان کشور و طالبان در بیشتر ساحات ولایت هلمند جریان دارد اما نبرد شدید از چند روز بدین سو در ساحات چاه انجیر از مربوطات ولسوالی نادعلی هزاران نظامی را مصروف ساخته است.

میرزا حسین علیزاده، عضو شورای ولایتی هلمند  گفت که درگیری میان نظامیان کشور و جنگجویان طالب در تمامی نقاط این ولایت جریان دارد.

آقای علیزاده در مورد وضعیت سربازان در جبهات جنگ گفت: سربازان با کمبود مهمات از شروع جنگ در هلمند روبرو بوده اند و نیز سربازانی که در خط اول جنگ قرار دارند با کمبود مواد غذایی مواجه هستند.
علیزاده گفت: مواد خوراکی به شکل درست برای سربازان نمی رسد و این سربازان گفته اند خوب است که روزه بگیرند و روزه دار شهید شوند.

در همین حال عمر زواک، سخنگوی والی هلمند گفت که مهمات و مواد خوراکی به اندازه کافی از طریق هوا توسط هلیکوپترها برای سربازانی در حال جنگ رسانده می شود.

آقای زواک در مورد ادعای سربازان ارتش به خبرگزاری بخدی گفت که بررسی ها آغاز شده و در صورتی که سربازان به کمبود مواد خوراکی و یا مهمات مواجه باشند، به زودی در این مورد رسیدگی خواهد شد.

زواک افزود، طالبان مسلح به هدف ایجاد ناامنی و سقوط ولسوالی نادعلی از چند موقعیت به این ولسوالی حمله کردند.

گفته شده که کماندوهای ارتش در نبرد با طالبان شماری ساحات از دست رفته را دوباره در اختیار گرفتند و اکنون کنترل بیشتر ساحات ولسوالی نادعلی به شمول منطقه استراتژیک چاه انجیر در دست نظامیان است و طالبان در ساحات محدود حضور دارند.

به گفته زواک، در جریان درگیری ها تلفات سنگین به طالبان وارد شده و شب گذشته عملیاتی در ولسوالی نادعلی از سوی نظامیان افغان راه اندازی شد که تعدادی زیادی از طالبان کشته و زخمی شدند.

سخنگوی والی هلمند گفت که رقم دقیق تلفات شورشیان تا هنوز معلوم نیست.

به گفته او، در جریان نبرد ده ها سرباز پولیس و ارتش نیز کشته و زخمی شده اند.

از سویی هم میرزا حسین علیزاده عضو شورای ولایتی هلمند گفت که جنگ شدید اکنون در ولسوالی ناوه، مناطق بابا اچین لو، چاه انجیر و اطراف ولسوالی نادعلی جریان دارد.

این در حالی است که به تازگی مراد علی مراد، معاون رییس ستاد ارتش به هلمند رفته و از ساحات که در آن درگیری جریان دارد، دیدار کرد.

در همین حال گفته شده که از چندین روز بدین سو شاهراه لشکرگاه- قندهار به روی ترافیک مسدود شده است.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، هلمند ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.