فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه به بیش از هزارو 230نفر در مراكز مشاوره پليس خدمات مشاوره ای ارائه شده است گفت : بيش از 63 درصد پرونده هاي مراجع قضايي هم دردواير مددكاري پليس به مصالحه ختم شده است

رشد 40درصدی کشف کالای قاچاق درکرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سردار رضا بنی اسدی فر امروز در تشریح عملکرد 4ماه پلیس در جمع خبرنگاران افزود : در چهار ماه امسال در مجموع کالاهای قاچاق به ارزش بیش از 312 میلیارد ریال در استان کشف شده است.

وی خاطر نشان کرد : مجموع میزان کالاهای کشف شده در استان کرمان نسبت به مشابه سال قبل 40 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد : کالای قاچاق به زیرساخت های داخلی کشور ضربه مهلکی وارد می کند، بنابراین همه ما وظیفه داریم تلاش کنیم تا از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری شود.

کاهش 24در صدی وقوع شرارت در استان

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین از کاهش 24در صدی وقوع شرارت در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد.

رضا بنی اسدی فر افزود : مجموع جرایم خشن در استان کرمان 24 درصد افزایش کشف داشته است.

افزایش کشف 38درصدی سرقت های مسلحانه

وی در ادامه با اعلام اینکه 40 درصد از مجموع سرقت های استان کرمان جزء سرقت های مهم بوده است خاطر نشان کرد : در حوزه سرقت های مسلحانه 38 درصد افزایش کشف در استان حاصل شده است.

وی تصریح کرد : کشف سرقت های عادی در استان کرمان 18 درصد افزایش داشته است.

کشف بیش از 35تن مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان کرمان پیرامون کشفیات حوزه مواد مخدر در استان کرمان گفت : در مجموع امسال 35 تن و 750 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده که 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

سردار رضا بنی اسدی فر افزود : 48 باند مواد مخدر در سال جاری منهدم شدند .

وی خاطر نشان کرد : در حوزه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر نیز افزایش 82 دستگیری متهمان مرد و 111 درصدی متهمان زن را داشته ایم.

کشف 99 در صد جرایم در حوزه فتا

وی در حوزه عملکرد پلیس فتا هم گفت : امسال 197 فقره پرونده در حوزه جرایم فضای مجازی در مجموعه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) مطرح شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود : : مجموع پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا نسبت به مدت مشابه قبل 38.73 درصد افزایش داشته که از این تعداد 99.5 درصد از جرایم کشف شده است.

بنی اسدی فر خاطر نشان کرد : عمده ترین جرم در فضای مجازی برداشت غیر مجاز از حساب افراد به عنوان بوده است.

جذب 12 محقق برای همکاری با نیروی انتظامی

وی اجرای 17 مورد طرح های تحقیقاتی غیر صنعتی را از اقدامات دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی دانست و گفت: این حوزه در سال جاری 21 اتاق فکر برگزار کرده و پنج مورد حمایت از پایان نامه های دانشجویی را داشته است.

وی با اشاره به تالیف دو کتاب افزود : در سال جاری 12 نفر از محققان برای همکاری با نیروی انتظامی جذب شده اند.


کاهش 40 در صدی کشته های تصادفات درون شهری

همچنین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در حوزه تصادفات درون شهری در چهار ماه امسال 51 نفر فوت کرده اند و سه هزار و 258 نفر نیز مجروح شده اند.

سردار رضا بنی اسدی فر افزد : تعدادکشته های تصادفات درون شهری 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته اما آمار حوزه مجروحان 11 درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد : در حوزه برون شهری نیز 247 نفر کشته و هزار و 693 نفر مجروح شده اند که تعداد کشته ها 23 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در مجموع تعداد فوتی های حوادث رانندگی در برون شهری و درون شهری 25 درصد کاهش و تصادفات جرحی 13 درصد افزایش داشته است.

برگزاری 480 جلسه آموزشی با موضوع پیشگیری از وقوع جرم

فرمانده انتظامی استان کرمان به برگزاری 480 جلسه آموزشی در مدارس، مساجد، ادارات دولتی و اصناف با موضوع پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: در سال جاری مشاوره فردی به یک هزار و 230 نفر در مراکز مشاوره نیروی انتظامی ارائه شده است.

وی افزود : بیش از 63 درصدی پرونده های مراجع قضایی در دوایر مددکاری به مصالحه ختم شده است.


تولید و نشر 220خبر از سوی معاونت اجتماعی


وی خاطر نشان کرد: در سال جاری هزار و 220 خبر از سوی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان تولید و منتشر شده است.

سردار بنی اسدی فر چاپ 20 هزار بروشور و 50 هزار کتابچه آموزشی را از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان عنوان کرد.
تأکید بر وقف در حوزه امنیت

وی در ادامه این نشست به وقف در حوزه امنیت تأکید کرد و گفت : در نیروی انتظامی به منظور برقراری و ارتقای سطح امنیت نیاز همه باید کمک کنند که یکی از این موارد، وقف است.

وی شهرستان رفسنجان را در زمینه وقف در حوزه امنیت پیشگام دانست .
انتهای پیام/
میرزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار