نماینده شبکه های مردم نهاد زیست محیطی خوزستان گفت: انتقال آب از سرشاخه رودخانه های خوزستان به ویژه کارون خط قرمز ما است.

انتقال آب ازسرشاخه های کارون خط قرمزماستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز هژیر کیانی خواستار اعلام موضع رسمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نسبت به طرح های سدسازی و انتقال آب در خوزستان شد.   


وی در نشست سازمان های مردم نهاد با استاندار خوزستان  اظهار کرد: خودکامگی در توسعه، خوزستان را با تهدیدهای زیست محیطی روبرو کرده است.

 کیانی در ادامه گفت: وزارت نفت باید به آلودگی های خود در استان خوزستان پایان دهد و طرح ها و روش های ضد محیط زیستی خود را در استان اصلاح کند.

این فعال محیط زیست همچنین خواستار تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت برای یافتن علت افزایش مراجعات بیمارستان سرطان در خوزستان شفا شد و تصریح کرد: غرامت ناشی از آلایندگی فعالیت های صنعتی باید به مردم خوزستان پرداخت شود.

کیانی در ادامه با اشاره به ابلاغیه دولت مبنی بر عضویت تشکل های زیست محیطی در شورای برنامه ریزی استان گفت: این ابلاغیه هنوز در استان اجرایی نشده است که در صورت محقق شدن آن دیگر شاهد اجرای طرح های مخربی چون سد گتوند در خوزستان نخواهیم بود.
 
وی با تاکید بر اجرای طرح علاج بخشی سد گتوند افزود: باید بستری فراهم شود که NGO های زیست محیطی بتوانند بر طرح های استان که بسیاری از آنها مبهم هستند همچنین بر پایش محیط زیست و رودخانه کارون نظارت داشته باشند.

کیانی گفت: خوزستان بهمن ماه امسال میزبان اجلاس تشکل های مردم نهاد کشور خواهد بود.
 

آرش عارف زاده عضو انجمن رفتگران طبیعت خوزستان نیز در این نشست خواستار حمایت مالی استانداری از محیط زیست خوزستان شد وبیان کرد: به دلیل مشکلات مالی اداره کل محیط زیست باید برای تامین پول بنزین گشت های محیط بان ها کمک های مردمی جمع آوری کنیم.

وی افزود: انجمن ها تاکنون هزینه فعالیت های خود را پرداخته اند و پولی نمی خواهد اما وضعیت مالی اداره کل محیط زیست بسیار نامطلوب است و استانداری باید حمایت مالی بیشتری از این اداره داشته باشد.

عارف زاده با اشاره به وسعت مناطق حفاظت شده و طبیعت خوزستان اظهار کرد: به دلیل مشکل مالی محیط بان های خوزستانی برای گشت زنی روزانه در محدوده حفاظتی خود بنزین ندارند.
وی بیان داشت : این ماموران امکاناتی همچون پهباد در اختیار ندارند و ناچار هستند مسافت های طولانی را با موتور بپیمایند.

در پایان این نشست  پوستر نخستین جشنواره شهر و محیط زیست با عنوان شهر سبز من رونمایی شد  این جشنواره قرار است امسال توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز برگزار شود.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.