طریقت در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان ثبت احوال؛

صدور 5 میلیون و 400 هزار جلد شناسنامه رایانه‌ای در کشور

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در طول 14 ماه گذشته5 میلیون و 400 هزار جلد شناسنامه رایانه‌ای در کشور صادر شده است.

صدور 5 میلیون و 400 هزار جلد شناسنامه رایانه‌ای در کشوربه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ابراهیم طریقت سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان ثبت احوال کشور که امروز (سه شنبه) گفت: برجسته‌ترین اقدامی که در دوره ریاست قبلی انجام شد، اخلاق‌مداری بود، به همین جهت در 14 ماه فعالیت توانستیم در ثبت مهلت‌های قانونی به خوبی عمل کنیم، به طوریکه ثبت ولادت و فوت به 98 و 97.5 درصد ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: اصلاح رویکردها با رعایت قانون شهروندی انجام گرفته و هم‌اکنون 877 دفتر پیشخوان دولت و 377 دفتر پستی فعالیت می‌کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: 5 میلیون و 400 هزار جلد شناسنامه رایانه‌ای در این مدت صادر شده است.

طریقت گفت: دسترسی به سامانه‌ها را به ویژه در زمینه ارتقای امنیت با استفاده از سنسور و کارت هوشمند تقویت کردیم.

وی با اشاره به مشارکت مناسب در عرصه انتخابات خبرگان و مجلس گفت: استفاده از امضاهای دیجیتال برای کارگزاران انتخابات نمونه این اقدامات است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: اتصال 22 دستگاه جدید به پایگاه وجود دارد به طوریکه اکنون 1200 دستگاه با 200 هزار ایستگاه کاری در تعامل هستند.

وی به تشکیل جلسه راهبردی جمعیت، ایجاد داشبورد مدیریت جمعیتی، جذب هزار نیروی متخصص و مشارکت در تدوین سند راهبردی وزارت کشور را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد.

*صدور ۲.۵ میلیون کارت هوشمند ملی در کشور

در ادامه این مراسم سید علیرضا آوایی رئیس سابق سازمان ثبت احوال گفت: زمانی که در سازمان ثبت احوال مشغول بودم با مجموعه‌ای از کارکنان آشنا شدم که توقع و انتظاراتی داشتند که به برکت حسن تقدیر و دلسوزی وزیر کشور، شخصی فرهیخته و متدین به این سمت انتخاب شده است.

وی ادامه داد: از بدو تشکیل سازمان تاکنون پروژه کارت هوشمند ملی پیشرفت خوبی داشته، 2.5 میلیون کارت صادر شده و ما در تلاشیم به 10 میلیون برسانیم.

رئیس سابق سازمان ثبت احوال ادامه داد: در خدمت رسانی به مردم تاحدودی تسریع اتفاق افتاده البته در برخی استان‌ها نیاز به سرعت بیشتری داریم و در برخی استان‌ها وضعیت مطلوب است اما هنوز به نقطه مطلوب در استان‌های بزرگ نرسیده‌ایم اما روند رو به جلو است.

آوایی تصریح کرد: در امور حقوقی، دستورالعمل‌ها شفاف‌تر شد و برخی گره‌های کاری برطرف و بازبینی شد.

وی همچنین از رئیس جدید سازمان ثبت احوال درخواست کرد، مدیران کل استان‌ها از درون سازمان انتخاب شوند و این امر استمرار یابد چون باعث خودباوری و ایجاد انگیزه در آنها می‌شود.

آوایی گفت: در جهت بهبود معیشت همکاران، قدمهایی برداشته شده گرچه به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم اما همکاران راضی هستند و نیمی از پرسنل 7 هزار نفری سازمان را ایثارگران تشکیل می‌دهند که ما در حمایت از آنها به خوبی عمل کرده‌ایم.

*کاهش مدت زمان تقاضا تا صدور کارت ملی هوشمند

حمید درخشان‌نیا، رئیس جدید سازمان ثبت احوال و معاون وزیر کشور در ادامه این مراسم گفت: از اعتماد وزیر کشور قدردانی می‌کنم و تقویت پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور و ارتقای ظرفیت‌های این پایگاه به منظور خدمت‌رسانی به مردم، پیگیری صدور کارت ملی هوشمند و کاهش مدت زمان تقاضا تا صدور از جمله برنامه‌های پیش‌روی این سازمان است.

وی ادامه داد: تلاش در جهت سهولت خدمات به آحاد مردم و توسعه سازمان، تقویت و تحلیل انتشار آمار و جمعیت برای بهره‌برداری دستگاه‌های اجرایی، تعمیر فضاهای فیزیکی و انجام پژوهش‌های کاربردی با موضوع هویت در فضای مجازی از جمله اقدامات دیگر این سازمان است.

رئیس جدید سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه استفاده از توانایی‌های بخش غیردولتی با شرایط استاندارد در دست پیگیری است، گفت: حل معضلات معیشتی کارکنان، کاربردی کردن کارت هوشمند ملی، بخشی از سیاست‌ها و برنامه‌های این سازمان است.

درخشان‌نیا گفت: سازمان ثبت احوال کشور از نیروهای کارآمد برخوردار است و مدیران آن جزء در موارد ضروری از درون سازمان انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار