رونق اسکله گردشگری خرمشهر کمک شایانی به اقتصاد منطقه میکند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: رونق اسکله گردشگری خرمشهر کمک شایانی به اقتصاد منطقه خواهد کرد.خسرو نشان مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با حضور در ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند، با سید مرتضی نعمت‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان دیدار و گفتگو کرد.

بر همین اساس، دو طرف در این جلسه پیرامون مسائل گردشگری، عملکرد سازمان در منطقه، فرصت‌ها و برنامه‌های پیش روی سازمان منطقه آزاد اروند در جهت توسعه این صنعت به بحث و تبادل نظر پرداختند.معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در این دیدار، در خصوص ساخت اسکله گردشگری خرمشهر توضیحاتی را ارائه داد و ابراز امیدواری کرد، که رونق این اسکله کمک شایانی به اقتصاد منطقه خواهد کرد.

همچنین موضوع ثبت ملی موزه دریایی در منطقه آزاد اروند مورد بررسی قرار گرفت که در این خصوص، دکتر نشان ابراز امیدواری کرد، سازمان میراث فرهنگی استان با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند، در دو بخش دریایی و تاریخی اقدام به راه‌اندازی این موزه در منطقه آزاد اروند کند.

در ادامه، موضوع گردشگری آبی و چگونگی گسترش این بخش مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به ویژگی جزیزه مانند منطقه آزاد اروند و وجود منابع طبیعی و آبی مختلف، مقرر شد در این خصوص نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت پذیرد.

براساس این گزارش، با توجه به ورود هفتگی بالغ بر ۱۰ هزار تبعه عراقی  به کشور از طریق مرز شلمچه، و عدم سودهی لازم این تعداد توریسم و خروج سریع آنان از منطقه به مقصد شهرهای دیگر کشور، دو طرف در این نشست با تاکید بر ساماندهی این تعداد توریسم به کشور ابراز امیدواری کردند با انجام ساماندهی این افراد، به اقتصاد منطقه کمک شایانی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.