کرمانشاه؛

شیر غذایی کامل

شیر وفرآورده های آن یکی از گروههای اصلی غذایی هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مسئول گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه گفت : این گروه غذایی با ارزش، دارای کلسیم ، پروتئین ، فسفر ، ویتامین ب12و ب2 و سایر مواد مغذی می باشد.

حیدری شیر را یکی از کامل ترین و مهم ترین مواد غذایی برای تمام مراحل زندگی دانست و گفت: شیر به تنهایی بسیاری از نیاز های تغذیه ای انسان را برآورده می سازد و مصرف روزانه 2 لیوانآن 50 درصد از نیاز روزانه به کلسیم را تامین می کند .

به گفته این کارشناس تغذیه مصرف شیر در کودکان و نوجوانان باعث افزایش تراکم استخوان و پرورش جسمی می شود و همچنین در دوران بارداری باعث رشد استخوان جنینو هنگام شیردهی نیز به حفظ بافت استخوانی مادر و سلامت دندان کمک می کند .

این کارشناس تغذیه ضمن بیان اینکه مصرف روزانه شیر و لبنیات به مقدار کافی عوارض ناشی از آلودگی هوا بر بدن را کاهش می دهد ، مهمترین عوارض ناشی از عدم مصرف کافی شیر و لبنیات را کوتاهی قد به ویژه در کودکان و نوجوانان ، نرمی استخوان ، کمبود رشد ، خرابی لثه و دندان به خصوص در کودکان و نوجوانان ، پوکی استخوان در بزرگسالان و ابتلاء مکرر به بیماریهای عفونی دانست.

وی اظهار داشت:به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی ، چاقی و دیابت و هم چنین جذب بهتر کلسیم موجود در شیر بهتر است از شیر های کم چرب در برنامه غذایی روزانه استفاده شود .


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، شیر ، غذا ، کامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.