رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز از اعزام هیأت تجاری - اقتصادی استان به افغانستان خبر داد.

هیأت تجاری استان البرز به افغانستان می‌رود
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رحیم بنامولایی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز از اعزام هیأت تجاری - اقتصادی این استان با هدف توسعه روابط تجاری با کشور افغانستان در تاریخ 16 تا 20 شهریور/ سنبله خبر داد.

وی گفت: با بیان این‌که ایران نیز مبادلات اقتصادی، تجاری و سیاسی  را در منطقه با کشور افغانستان دارد، اظهار کرد: مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی بین این دو کشور وجود دارد که بستر همکاری را بیش از گذشته را فراهم کرده است.

بنامولایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  قابلیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی استان البرز، افزود: البرز در زمینه مواد غذایی، دارویی و ساختمانی آماده همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک با افغانستان است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز، افزود: ملاقات و نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران و  مسئول اقتصادی سفارت و رایزن بازرگانی در افغانستان، بازدید از نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل، برگزاری همایش تجاری در اتاق بازرگانی کابل  و هرات برگزاری میزهای تجاری بین فعالان اقتصادی دو کشور از برنامه‌های این هیأت  تجاری است.

بنا مولایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های تولیدی و صنعتی ایران در کابل گفت: این نمایشگاه  باعث شناخت بیشتر فعالان اقتصادی نسبت به تولیدات و صنایع  یکدیگر شده  و گسترش روابط و توسعه تجاری بین دو کشور را دربر خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی البرز که با ایسنا سخن می‌گفت: خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌های بین‌المللی پل ارتباطی بین بازرگانان، کارشناسان، صنعت‌گران، محققان و پژوهشگران  دو کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.