بیش از 50 بازرسی در روز توسط بازرسان اتحادیه از تولید و توزیع کنندگان اصفهان صورت می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان در نشست خبری مشترک مدیریت اصناف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان اظهار کرد: سه هزار واحد در این اتحادیه فعالند و نزدیک به 500 پرونده تخلف در این بخش نیز در دست پیگیری است.
ابراهیم خطابخش با اشاره به ارائه مانتوهای جلوباز یا دارای نوشته های نامناسب در بازار لباس تأکید کرد: در این حوزه باید به تولید بعنوان ریشه کار صنعت پوشاک توجه کرد و نواقص را شناخت.
این مسوول صنفی با ابراز تاسف از توزیع پوشاک در مغازه ها و مکان های غیرقانونی گفت: امروزه در برخی آپارتمان ها بصورت مخفی پوشاک نامتعارف توزیع می شود که بعداً در صحن جامعه، مردم مقصر اصلی این پوشاک را فروشندگان بازار می شناسند و چهره آنها را تخریب می کنند.
خطابخش، سال 94 را سالی بحرانی برای توزیع کنندگان پوشاک برشمرد و افزود: سال گذشته توزیع کنندگان صنف ما آسیب زیادی دیدند و تعدادی از پیشکسوتان عرصه ارائه پوشاک ورشکسته و از دایره عرضه پوشاک خارج شدند.
وی از دیگر مشکلات صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک را مالیات سنگین، فروش ضعیف و وجود رکود در بازار بیان کرد و قول داد: ظرف مدت سه تا چهار ماه آینده وضعیت پوشاک اصفهان بهبود پیدا کند.
خطابخش از جمع آوری تعدادی از توزیع کنندگان متخلف پوشاک نامتعارف در فاصله 19 الی 31 تیر امسال خبر داد و گفت: بیش از یکصد بازرسی مشترک توسط بازرسان اتحادیه و پلیس اماکن انجام گرفت و با متخلفان برخورد شد.
مسئول مدیریت اصناف و اماکن ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان نیز در این نشست بابیان اینکه چند قانون برای عفاف و حجاب و مختص پوشاک وجود دارد، گفت: در متن این قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد، صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی بعنوان سه دستگاه متولی برای موضوعات سلبی و ایجابی در این حوزه مشخص شده اند.
حجت الاسلام حمزه حاج حیدری با اشاره به برگزار نشدن یک ساله جلسات کارگروه مُد و لباس اصفهان اظهار کرد: خیلی از مدیران و معاونان ارشاد استان از قوانین موجود در کتاب قانون اداره ارشاد بی اطلاع هستند.
وی خاطرنشان کرد: از جمله اهداف راه اندازی کارگروه مد و لباس اصفهان ایجاد ارتباط صحیح بین طراح، تولیدکننده و توزیع کنندگان پوشاک بوده که بدلیل ضعف عملکرد این امر نیز محقق نشده است.
مسئول مدیریت اصناف ستاد احیای امر به معروف استان از برگزاری برخی از نمایشگاه های ضعیف عفاف و حجاب بدلیل ارائه گزارش به تهران گلایه کرد و گفت: نمایشگاه عفاف و حجاب که در 'سیتی سنتر' اصفهان برگزار شد از اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان فقط استفاده ابزاری کرد.
وی بابیان اینکه بیشتر مزون های خانگی ارائه دهنده پوشاک نامتعارف در فضای مجازی دارای صفحه هستند، از لزوم ورود پلیس تخصصی فتا برای برخورد با این افراد سخن گفت.
مسئول مدیریت اصناف ستاد احیای امر به معروف استان اصفهان یکی دیگر از معضلات را نبود کارخانه تولید چادر مشکی در کشور بیان کرد و افزود: باید دید دست چه کسانی در پشت پرده این قضیه مهم وجود دارند.
حجت الاسلام حاج حیدری، بهترین راهکار برای خروج از عرضه پوشاک زننده و نامتعارف در جامعه را فرهنگ سازی در زمینه مصرف بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد.


انتهای پیام/م
برچسب ها: بازرسی ، روزانه ، پوشاک ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار