دبیر کارگروه آموزش و پرورش شناختی ستاد توسعه علوم معاونت علمی گفت: ستاد توسعه علوم معاونت علمی جایگاه کشور را در علوم شناختی و تربیتی بررسی می کند.

محمود تلخابی دبیر کارگروه آموزش و پرورش شناختی ستاد توسعه علوم  معاونت علمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نیازهای پژوهشی در حوزه آموزش شناختی و توسعه آن  اظهار داشت: سندی بوسیله این کارگروه منتشر شد تا بر اساس اولویت‌های کشور پژوهشگران طرح‌های پژوهشی خود در این زمینه را برای ما ارسال کنند.

وی  ادامه داد: طرح پژوهشی با عنوان "طراحی الگوی جامع آموزش و پرورش شناختی برای مدارس ابتدایی ایران"با حمایت ستاد علوم شناختی انجام و منجر به تدوین 30 اصل آموزش و پرورش شناختی می شود.

دبیر کارگروه آموزش و پرورش شناختی ستاد توسعه علوم با بیان اینکه حمایت از دانشجویان دکتری حوزه تعلیم و تربیت برای جهت دادن رساله آنها  است ، گفت:آموزش و پرورش شناختی از برنامه‌هایی دیگری است که در این کارگروه به دنبال آن هستیم و در این راستا پروژه‌هایی همچون طراحی برنامه درسی برای تربیت معلم کشور بر اساس شناخت موقعیتی و طراحی الگوی آموزش پیش دبستان با رویکرد شناختی در حال انجام است. 

تلخابی یاد آور شد: در این زمینه با دانشگاه‌هایی همچون تهران، شیراز، فرهنگیان و شهید بهشتی جهت آشنایی آنها با مطالعات شناختی روزدنیا برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده با این رویکرد که حوزه آموزش شناختی وارد سیستم آموزشی مراکز علمی کشور شود.

وی گفت: با کمک ستاد مدرسه تابستانی برای مدارس منتخب تهران برگزار شد که امسال نیز در ادامه آن سطح دوم مدرسه تابستانی شهریور ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار