المانیتور: تیم ملی والیبال ایران جهان را در ریو شگفت‌زده خواهد کرد

به نوشته المانیتور، بازی‌های تیم ملی والیبال ایران در المپیک ریو، بار دیگر توانایی ورزشکاران این کشور را به رخ جهان می‌کشد.

المانیتور: تیم ملی والیبال ایران جهان را در ریو شگفت‌زده خواهد کرد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی المانیتور در گزارشی نوشت: از زمان قرار گرفتن والیبال در فهرست بازی‌های المپیک تابستانی یعنی حدود 52 سال پیش، تیم ملی والیبال مردان ایران نتوانست در المپیک سهمیه‌ای کسب کند. این طلسم سرانجام ژوئن سال گذشته میلادی (31 روز منتهی به 11 تیر 94) پس از آن که تیم ایران توانست مقام دوم را در مسابقات آمادگی المپیک در توکیو کسب کند، شکست. 

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، ایران اکنون مقام دهم را در جهان دارد. این کشور در مسابقات امسال در 14 ورزش مختلف نماینده دارد. والیبال تنها رشته‌ای است که توانست در دسته ورزش‌های گروهی برای ایران در المپیک ریو سهمیه کسب کند.

به نوشته المانیتور، در کمتر از یک دهه تیم ملی والیبال ایران توانست به یکی از قدرت‌های بزرگ آسیا تبدیل شود. با توجه به بازی‌های درخشان این تیم در سطح آسیا و جهان در سال‌های گذشته مشخص است که چرا تیم ایران در جدیدترین «رده‌بندی جهانی اف‌ای‌وی‌بی» به عنوان برترین تیم آسیا معرفی شد. در نتیجه این موفقیت‌ها والیبال به یکی از ورزش‌های پرطرفدار در ایران تبدیل شده است.

علاوه بر بعد ورزشی، والیبال ایران در سال‌های اخیر به لحاظ سیاسی نیز تأثیرگذار بوده است. در تابستان سال 2014 فدراسیون والیبال آمریکا از تیم ایران دعوت کرد برای شرکت در مسابقاتی دوستانه به این کشور سفر کند. یک سال پس از آن، ایران نیز در زمان مسابقات والیبال قهرمانی جهان به میزبانی تهران با میهمان‌نوازی، اقدام تیم آمریکا را جبران کرد.

با توجه به افزایش اقبال عمومی به این ورزش داخل ایران و همچنین پذیرش تیم ایران در جامعه بین‌المللی، انتظار می‌رود این تیم در بازی‌های المپیک نتایج خوبی را کسب کند؛ اما به طور حتم این مسئله به سادگی اتفاق نخواهد افتاد.

12 تیم برتر والیبال جهان در دو گروه در این بازی‌ها شرکت می‌کنند. ایران به همراه لهستان، روسیه، آرژانتین، کوبا و مصر در گروه دوم قرار دارد. گروه اول نیز از دو تیم مدعی عنوان قهرمانی این مسابقات یعنی برزیلِ میزبان و آمریکا به همراه فرانسه، ایتالیا، مکزیک و کانادا تشکیل شده است.

«رائول لوزانوی» آرژانتینی به عنوان مربی تیم ایران مغز متفکر آن در مسابقات ریو است. او که یکی از بزرگترین مربیان والیبال جهان است اعتقاد دارد راه آسانی پیش‌روی ایران در این رقابت‌ها قرار ندارد. به دنبال کسب نخستین و تنها سهمیه المپیکی تیم والیبال ایران، او از مربیان سابق این تیم که بنیانگذار هوش و نظم کنونی آن هستند تشکر کرد.

نتیجه بازی‌های نخست ایران در این مسابقات، نمایانگر قابلیت‌های ایران در ورزش‌های گروهی خواهد بود. اما فارغ از مسئله مذکور، همانطور که بازی‌های جام‌جهانی فوتبال در سال 2014 نشان داد، این مسابقات بار دیگر توانایی‌های فوق‌العاده ورزشکاران ایرانی را به رخ جهانیان خواهد کشید.

به‌رغم نتیجه نامطلوبی که تیم ایران در نخستین بازی در مقابل آرژانتین کسب کرد، با توجه به حمایت مردم ایران از والیبالیست‌های خود انتظار می‌رود آن‌ها در ادامه جهان را شوکه کنند و به مردم کشور خود نشان دهند تعهد و اراده‌اشان همچنان پس از این بازی‌ها در خاطرها باقی می‌ماند.

انتهای پیام/      
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
کل دنیا دارن از والیبال ما حرف میزنن... انوقت مردم تو یه هم چین شرایط حساسی که ملی پوشامون نیاز به حمایت دارن... دارن پشتشونو خالی میکنن‌...
ولی ما همیشه پشت شما میمونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
کل دنیا دارن از والیبال ما حرف میزنن... انوقت مردم تو یه هم چین شرایط حساسی که ملی پوشامون نیاز به حمایت دارن... دارن پشتشونو خالی میکنن‌...
ولی ما همیشه پشت شما میمونیم
آخرین اخبار