رئیس اداره کتابخانه های عمومی اندیمشک گفت: چالش های کتابخانه ها به عنوان یک نهاد فرهنگی قابل مشاهده نیست و باید برای این چالش ها جلسه اثرگذار با حضور فرماندار برگزار شود.

ترویج فرهنگ کتاب خوانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مسلم میرزاوند افزود :در سال جاری به جز شهرداری بیدروبه هیچیک از شهرداری های این شهرستان سهم نیم درصدی نهاد کتابخانه ها را پرداخت نکرده اند .
 
رییس اداره کتابخانه های عمومی اندیمشک با تشریح مشکل کتابخانه های این شهرستان گفت:در حوزه تملک دارایی ها و اعتبارات نیازمند توجه ویژه برای رفع مشکلات کتابخانه ها هستیم.

وی گفت:در حال حاضر هشت باب کتابخانه عمومی و چهار باب کتابخانه مشارکتی در اندیمشک وجود دارد که باید علاوه بر کیفی سازی محیط این کتابخانه ها برای احداث کتابخانه های جدید هم تلاش جدی کرد.

میرزاوند بیان کرد:انتظار می رود فضاهای خالی و بلااستفاده اداره ها برای راه اندازی کتابخانه در اختیار این نهاد قرار گیرند.

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک نیز با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت:از آنجا که توسعه فرهنگی زیر ساخت توسعه همه جانبه است لذا باید در این راستا وارد عمل شد و فرهنگ کتابخوانی را در جامعه گسترش داد.

وی اظهار کرد:تعداد کتابخانه های عمومی اندیمشک متناسب با نیاز مردم این شهرستان نیست کمااینکه باید مردم را با برنامه های متعدد به سمت کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب کرد.

جهانگیری گفت:در هفته های اخیر مسائل و مشکلات حوزه های مختلف شهرستان از جمله کتابخانه ها مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع این دغدغه ها با حمایت نماینده اندیمشک تلاش می شود.

وی افزود:از طریق اداره کل راه و شهرسازی برای واگذاری زمین جهت احداث کتابخانه پیگیری لازم انجام خواهد شد.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار