معاون معدنی وزیر صنعت ، معدن و تجارت متوسط رشد معدنی در سال 95 را 6 درصد پیش بینی کرد و گفت: بخش معدن در حوزه صادرات نیز از وضعیت مناسبی برخوردار است.

نقص سیستم حمل و نقل بزرگترین صد راه صادرات صنایع معدنیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، سرقینی معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت در نشست خبری امروز با اشاره به سیاست های کلان برای ارتقای صادرات صنایع معدنی اظهار کرد: دسترسی به اطلاعات پایه در بخش خام فروشی بر اساس محورهای اصلی سیاست های کلان مانند تکمیل زنجیره ارزش افزوده معادن برای توقف خام فروشی، ارتقای صنعت معدن در تولید ناخالص و هدایت محصولات معدنی در مقیاس بزرگ از مهمترین اهداف پیش رو است.


سرقینی افزود: صادرات صنایع معدنی از نظر ارزشی در 3ماه امسال 68 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه 35 میلیون تن ظرفیت در تولید فولاد سنگان وجود دارد ، ادامه داد:در تولید  فولاد  خام در 3 ماه امسال 9 درصد افزایش داشتیم  و تولید به 4 میلیون و 700 هزار تن رسیده است که تا پایان سال به 19 میلیون تن خواهیم رساندو اگر مشکلات نقدینگی مرتفع شود در سال 95، 20 میلیون تن  و در سال 96، 26 میلیون تن فولاد تولید خواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارتتاکید کرد : 16 طرح با کمک سرمایه گذاری خارجی در قالب 2.8 میلیارددلار مصوب شده است.

سرقینی ادامه داد:میانگین ظرفیت فعال سیمان در سال گذشته 85 درصد، فولاد 75 درصد، کاشی و سرامیک 80 درصد و شیشه 95 درصد است .
وی ادامه داد: هم اکنون 800 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک و 16 میلیون تن سیمان در انبارها ذخیره شده که بیشتر به دلیل نبود بازار است و صنعت فولاد و سیمان متاثر از بازار زیر ظرفیت تولید کار می کند.

سرقینی متوسط رشد معدنی در سال 95 را 6 درصد پیش بینی کرد و گفت: بخش معدن در حوزه صادرات نیز از وضعیت مناسبی برخوردار بوده که بر این اساس به نظر می رسد بتواند رشد خوبی را نیز در سال جاری داشته باشد.

معاون امور معدنی وزیر صنعت معدن و تجارت درباره صدور بخشنامه ای برای جلوگیری از احداث واحدهای جدید سیمانی و فولادی گفت: اگر در نقاطی همچون نزدیکی به آبهای مرزی، پتانسیلی وجود داشته باشد، مجوز صادر خواهیم کرد اما به هر حال نمی توان یک حکم کلی را برای همه بخش های کشور صادر کرد.



انتهای پیام/


برچسب ها: اقتصاد ، صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار