فرماندار سرخس گفت: امكانات و دستگاه های هواشناسي سرخس استاندارد های لازم را ندارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد حسين سنجراني در جلسه تغييرات اقليمي آب و هوا و شاخص هاي آسايش شهرستان سرخس افزود: بایدبا تقويت و احداث ايستگاه هاي هواشناسي جديد گام هاي اساسي و بهتري براي تغييرات در طبقه بندي اقليم سرخس برداشت.

وی گفت: سرخس موقعيت خاص جغرافيايي و ژئوپلیتیک دارد و همچنين محل اتصال كريدور شرق به غرب مي باشد و از اهميت ويژه و خاص در كشور برخوردار است.

فرماندار سرخس گفت : اقدامات خوبي دولت تدبير و اميد در بخش زير ساخت هاي شهرستان انجام داده است و اميدواريم در خصوص طبقه بندي اقليم سرخس آنچه كه خواسته مردم اين خطه مرزي است انجام شود.

سنجراني تصريح كرد: بالاترين دما را سرخس در استان به خود اختصاص داده است زيرا بيشترين زمان آفتاب در سرخس مي باشد و مردم سرخس با توجه به گرماي بالا از كولرهاي گازي استفاده مي كنند و اين موضوع سبب مي شود مصرف برق بالايي در سرخس ثبت شود.

رئيس كارگروه تغييرات اقليمي و شاخص هاي آسايش شهرستان خاطرنشان كرد: در بخش طبقه بندي اقليمي مي بايست تغييراتي ايجاد شود و سرخس در بخش شهرهاي گرمسيري قرار گيرد و از مزاياي حمايتي دولت اقشار مختلف مردم بهره مند شوند.

فرماندار سرخس در پايان اظهار داشت: آنچه مهم است رضايت مندي مردم مي باشد و اين كارگروه تلاش مي كنند تا سرخس در رديف شهرهايي قرار گيرد تا دوماه از سال را با يارانه 50درصدي دولت قبوض برق آنها محاسبه گردد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.