دولت باهچلی در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی حمایت از دموکراسی در استانبول بر لزوم ریشه کن کردن گروه گولن تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دولت باهچلی در تجمع هزاران نفر از شهروندان این کشور در استانبول با عنوان تجمع دموکراسی و شهدا گفت: تلاش برای ایجاد فتنه میان اقشار مختلف ملت ترکیه به نتیجه نخواهد رسید.

وی افزود: سازمان تروریستی فتح الله گولن مردم ما را با هواپیماها و بمب در یک کودتای نافرجام کشت. آنچه در شب پانزدهم ژوئیه گذشته رخ داد به مثابه تلاشی برای اشغال ترکیه بود. وی افزود: یک تروریست در پنسیلوانیای آمریکا وجود دارد که فتاوی خونبار خود را صادر می کند. سازمان تروریستی فتح الله گولن ابزار دست امپریالیسم جهانی است.

امپریالیسم جهانی از طریق سازمان تروریستی فتح الله گولن تلاش کرد تا آنچه را در کوزوو مرتکب شد این بار در ترکیه انجام دهد. وی گفت: ما تسلیم تروریست هایی نمی شویم که می خواهند ما را به گروگان امپریالیسم جهانی تبدیل کنند.

کودتاچیان نمی دانستند که ملت ترکیه می تواند آنان را متوقف کند. وی افزود: باید شما ملت ترکیه به خود افتخار کنید چرا که با بدن های خود تانک های کودتاچیان را متوقف کردید. ما به نیروهای ویژه پلیس افتخار می کنیم به طوری که پنجاه و سه نفر از نیروهای پلیس در جریان مقابله با کودتاچیان به شهادت رسیدند.

باهچلی ادامه داد: ما هرگز تسلیم جماعت تروریستی فتح الله گولن و عناصر مسلح شورشی نخواهیم شد. ملت ترکیه به صورت یکپارچه با خائنان و حامیان تفرقه و فتنه مقابله خواهد کرد. ارتش ترکیه مایه افتخار ماست و هرگز اجازه نمی دهیم هیچ طرفی میان ارتش و ملت ترکیه جدایی ایجاد کند.

وی افزود: همچنین باید به حقوق بشر اولویت بدهیم و ظلم و ستمی در حق کارکنان بخش دولتی نداشته باشیم. وی بیان داشت: هر فردی که به پرچم و سرود ملی ترکیه و قرآن افتخار نمی کند از ما نیست.

باهچلی گفت: ملت ترکیه در پانزدهم ژوئیه دولت و کشور را از دست تروریست ها نجات داد. نباید هیچ ترسی از خائنان داشته باشیم حتی اگر جهان علیه ما بایستد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار