66 هزارتن دانه روغنی کلزا از کلزاکاران خریداری شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت:امسال برای اولین بار، 66 هزار تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی توسط این شرکت از کلزاکاران خریداری شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی علی قنبری تصریح کرد: بابت خرید این مقدار خرید مبلغ 160 میلیارد تومان به حساب کلزاکاران واریز و کلیه مطالبات آنان تسویه شده است.

وی گفت: خرید دانه کلزا با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت به قیمت هر کیلوگرم 2530 تومان انجام شد و استان های گلستان با خرید 13 هزار و 200 تن، خوزستان با 12 هزار و 708 تن،اردبیل با 9176 تن و مازندران 4846 تن رتبه های اول تا چهارم بیشترین خریداران این محصول در کشور را به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود:خرید دانه گلرنگ نیز توسط این شرکت انجام می شود که تاکنون 1000 تن از این دانه روغنی با قیمت پایه 2400تومان با 2 درصد ناخالصی و 9 درصد رطوبت در استان فارس خریداری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، خرید تضمینی آفتابگردان را یکی دیگر از فعالیت های حال حاضر این شرکت برشمرد و افزود: تاکنون مقدار65 تن دانه روغنی آفتابگردان با قیمت پایه 2424تومان خریداری کرده ایم که 60تن آن در خوزستان و 5 تن از این دانه روغنی در کرمان خریداری شده است.

وی اعلام کرد: امسال خرید تضمینی دانه روغنی سویا از کشاورزان از اوایل مهر ماه توسط مراکز خرید این شرکت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار