بندرعباس؛

پیشرفت 90 درصدی مرحله نخست پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

مرحله نخست پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با 90 درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مدیر عامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت : با بهره برداری از مرحله نخست این پالایشگاه واحد بنزین سازی با ظرفیت 12 میلیون لیتر بنزین یورو چهار در روز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
احمد ادیب افزود : پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تنهایی قادر است معادل ۶۰ درصد تولید کل پالایشگاههای کشور بنزین تولید کند و ایران به صادرکننده این فرآورده بدل می شود.
وی گفت : پالایشگاه ستاره خلیج فارس مهمترین طرح راهبردی کشور در صنعت نفت پس از پارس جنوبی است که ظرفیت تولید 35 میلیون لیتر بنزین ،14 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 ،2 میلیون لیترگاز میعان، ۱۳۰ تن گوگرد و 3 میلیون لیتر سوخت جت سبک دارد .
مدیر عامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت : برای ساخت این واحد پالایشی به حدود 3و هشت دهم میلیارد یورو منابع مالی نیاز است که تاکنون بالغ بر سه میلیارد و 38 میلیون یورو هزینه شده است.
ادیب افزود :همچنین از سوی صندوق توسعه ملی 600 میلیون یورواعتبار دیگر به این طرح اختصاص داده شده است .
وی گفت : براساس اسناد ارائه شده از سوی بانک ملت تا کنون 280 میلیون یورو در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده است و بقیه هم با انجام کار و پیشرفت طرح در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد .
مدیر عامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس افزود : واحد تقطیر پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تا یک ماه آینده راه اندازی می شود.
ادیب گفت : با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران از نظر تولید بنزین و گازوئیل خودکفا می‌شود.
وی گفت : تولید روزانه بنزین در پالایشگاه‌های ایران هم اکنون 43 میلیون لیتر و گازوئیل بیش از 91 میلیون لیتر است که با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، تولید روزانه بنزین به 78 میلیون لیتر و تولید روزانه گازوئیل به 105 میلیون لیتر در روز می‌رسد.
ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس با 700 هکتار مساحت از سال 85 آغاز شده است .
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.