مردم ابرکوه در اهدای خون با وجود نبود پایگاه انتقال خون خونگرمی خود رانشان دادند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ مدیرکل پایگاه انتقال خون استان یزد گفت: با وجود نبود پایگاه انتقال خون در ابرکوه، مردم این شهرستان در زمان استقرار پایگاه سیار، استقبال خوبی در اهدای خون از خود نشان دادند.

نقی تقوایی گفت: تاسیس پایگاه انتقال خون درابرکوه از اولویتهای اداره کل است و باتوجه به پیگیریها درجهت تجهیز و تامین نیروی انسانی بزودی پایگاه انتقال خون دراین شهرستان افتتاح می شود. 

وی افزود: باتوجه به استقرار پایگاه سیار انتقال خون استان در روزهای اخیر در بخش بهمن مردم این منطقه برای دومین بار در اهداء خون استقبال بسیار خوبی داشتند. 

تقوایی ادامه داد: مردم این بخش با مراجعه به پایگاه سیار انتقال خون استان یزد 135واحد خون اهداء کردند. 

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان یزدخاطرنشان کرد: مردم استان یزد درسال جاری تا 12مردادماه مقدار 15 هزار و 800 واحد خون اهداء کردند . 

وی با بیان اینکه 58 درصد اهدا کنندگان خون استان یزد را اهداء کنندگان مستمر تشکیل می دهند تصریح کرد: : اهدا کننده مستمر به کسانی اطلاق می شود که در یک دوره یکساله حداقل 2 بار خون اهدا کنند. 

این مسئول یاد آور شد:در شهرستان هایی که پایگاه وجود ندارد براساس برنامه ریزی، تیم هایی از استان به آن مناطق اعزام و از مردم خونگیری انجام می شود. 

ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری غرب شهریزد واقع است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار