آمریکا یک سند 18 صفحه ای از نحوه عملکرد پهپادها و نقش رئیس جمهور آمریکا در حملات هوایی منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دولت اوباما یک سند راهنمای 18 صفحه ای – که پیشتر محرمانه بود – در خصوص اینکه پهپادها چگونه اهداف را انتخاب می کنند و رئیس جمهور آمریکا در فرآیند تصمیم گیری در عملیات ضد تروریسم چه نقشی دارد، منتشر کرد.

این سند سیاست موسوم به "راهنمای سیاست رئیس جمهور یا پی پی جی" است. در این سند آمده است: عملیاتی از جمله اقدامات مرگبار علیه اهداف تروریستی مشخص، باید دقیق و به طور منطقی امکانپذیر باشد و "عملیات مستقیم" در برابر "اهداف ارزشمند" تنها زمانی انجام می گیرد که به طور قطع مشخص باشد این هدف قانونی است و در مکانی قرار دارد که می توان آن را هدف قرار داد.

پس از آنکه دولت آمریکا در سال 2013 تصمیم گرفت اطلاعات بیشتری در خصوص عملیات ضد تروریستی اش منتشر کند، تنها یک برگه از اهداف عمومی این عملیات منتشر کرد. اما در سند راهنمایی که به تازگی منتشر شده است، اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه تأیید عملیات، اینکه چه کسانی و چه مکانهایی هدف قرار می گیرند و چه دستورالعمل هایی باید دنبال شود، قرار دارد.

برنامه یافتن اهداف تروریستی باید بوسیله آژانسی که این عملیات را علیه هدف معین انجام می دهد، بررسی شود. سپس اعضای شورای امنیت سازمان ملل آن را تأیید کنند و پس از آن رئیس جمهور آمریکا تصمیم نهایی را اتخاذ می کند. همچنین باید مشخص شود که این هدف تروریستیِ ارزشمند یا دیگر اهداف تروریستی قانونی، وجود دارند و با هدف قرار دادن آنها به غیرنظامیان آسیبی وارد نشده و کسی کشته یا مجروح نمی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار