رئیس فنی و حرفه ای آموزش و پرورش استان زنجان گفت :45درصد از دانش آموزان زنجانی در مسیر آموزش های فنی و مهارت تربیت می شوند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛اخوان افزود :سهم آموزش‌های فنی و مهارتی در دو حوزه هنرستانهای فنی و حرفه‌ای و هنرستانهای کار و دانش گنجانده شده است که دارای سه زمینه شامل صنعت، کشاورزی و خدمات بود.

وی اضافه کرد : بر اساس سیاست‌های جدید آموزش و پرورش، هشت اولویت در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در فرمهای هدایت تحصیلی در نظر گرفته شده که دانش‌آموزان بر طبق استعداد و رغبت به تحصیل در این زمینه‌ها تشویق می‌شوند.

اخوان با تأکید بر توسعه متوازن رشته های تحصیلی ، فضای آموزشی، نیروی انسانی و تجهیزات را سه عامل تأثیرگذار در توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی دانست و افزود: استقرار رشته‌های فنی جدید بر اساس این عوامل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس فنی و حرفه ای آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تغییر ساختار آموزشی در پایه دهم گفت: امسال هنر نیز به مجموعه هنرستانهای فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اضافه شده و تعداد زمینه‌های تحصیلی هر کدام از آنها به چهار زمینه از جمله صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر رسیده است.

گفتنی است : یکی از سیاست‌های بالادستی آموزش و پرورش توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی بر اساس نیاز بازار کار و ظرفیت‌های موجود در استانها است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.