منابع نظامی کشور آفریقایی مالی اعلام کردند در پی حمله یک گروه مسلح وابسته به القاعده به مواضع نیروهای ارتش شش سرباز ناپدید شدند.

حمله تروریست های وابسته با القاعده به ارتش مالی/ 6 نظامی ناپدید شدندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، منابع نظامی کشور آفریقایی مالی اعلام کردند در پی حمله یک گروه مسلح وابسته به القاعده به مواضع نیروهای ارتش در شمال این کشور شش سرباز ناپدید شدند.

سرهنگ عبدالله سیدیبه، سخنگوی وزارت دفاع مالی با اعلام این خبر تصریح کرد: این حمله پنجشنبه شب گذشته به اردوگاه نظامی نامپالا واقع در نزدیکی مرزهای موریتانی روی داد. این افسر ارتش مالی که در کنفرانسی مطبوعاتی در باماکو سخن می گفت، با استناد به نتایج تحقیقات داخلی ارتش افزود در این حمله هفده نفر کشته ، سی و هفت نفر زخمی و شش نفر دیگر ناپدید شدند.

انتشار این تحقیق در حالی صورت می گیرد که گروه تروریستی انصار الدین که مسئولیت حمله به اردوگاه نظامی نامپالا را بر عهده گرفته، با انتشار یک فیلم ویدئویی در اینترنت اعلام کرد در این حمله پنج سرباز ارتش مالی را به اسارت گرفته است.

سخنگوی وزارت دفاع مالی از اظهار نظر درباره ادعای گروه انصارالدین مبنی بر اسارت نظامیان ارتش خودداری اما تاکید کرد مقامات تدابیر موثری برای تقویت شرایط امنیتی در منطقه نامپالا اتخاذ کرده اند. 

گروه افراط گرای مسلح انصارالدین یکی از متحدان شبکه القاعده در مغرب عربی است. انصارالدین همچنین با "جبهه آزادسازی ماسینا" که یک گروه مسلح فعال در مرکز مالی است، همکاری می کند. 

مناطق شمال مالی مارس سال 2012 به اشغال گروههای افراط گرای وابسته به القاعده از جمله انصارالدین درآمد. نیروهای افراط گرا که مدتها در مناطق شمالی مالی مستقر بودند، از سال 2015  به مناطق مرکزی و جنوبی مالی نیز نفوذ کردند اما ژانویه دو هزار و دوازده نیروهای بین المللی آنها را از مواضع خود بیرون راندند. به رغم پیشرفتهای امنیتی در مالی هنوز هم بخشهای زیادی از این کشور از کنترل نیروهای دولتی و خارجی مستقر در این کشور خارج است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار