وزیر کشور گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی در همه استان‌ها پیگیری می شود و تمرکز بیشتر روی 3 استان پیشران قرار دارد.

 طرح‌های اقتصاد مقاومتی در همه استان‌های کشور پیگیری می‌شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست استانداران سراسر کشور با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با هدف ارائه راهکار پیرامون اقتصاد مقاومتی عصر امروز 16مرداد در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

رحمانی فضلی در این نشست با بیان اینکه همه ابعاد اقتصاد مقاومتی هنوز نتوانسته جای خود را باز کند اظهار داشت: باید توجه کنیم که انجام پروژه ها با روش های قبلی اقتصاد مقاومتی به لحاظ کیفیت، بهره وری و قیمت متفاوت باشد. 

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما در اقتصاد مقاومتی باید مردم محور باشد گفت: مشارکت مردمی اصل مهمی است. اگر همراهی مردمی را نداشته باشیم، هر پروژه ای انجام دهیم، به نتیجه مناسبی دست پیدا نمی کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: پروژه ها، واحدهای نیمه فعال و سرمایه های جدید، مهم است اما گفتمان سازی و آموزش در زمینه اقتصاد مقاومتی نباید فراموش شود.

وی با اشاره به اهمیت گزارش دهی پیرامون اقتصاد مقاومتی گفت: رادیو و تلویزیون به عنوان مسئول کار گروه گفتمان سازی همکاری خوبی داشته اند. ما باید به طور مرتب گزارش بدهیم تا مردم مستمر به موضوعات ورود پیدا کنند.

رحمانی فضلی همچنین درباره تامین منابع در اقتصاد مقاومتی گفت: باید به فکر تامین منابع متنوع باشیم. باید صندوق توسعه استانی را تجهیز کنیم و حتی مردم را باید تشویق کنیم یارانه ای که دریافت می کنند را در صندوق توسعه استانی سرمایه گذاری کنند. 

وی با تاکید بر اینکه به دلیل برنامه ریزی و بودجه نویسی غلط از یک عقب افتادگی تاریخی در حوزه عدالت و توازن منطقه ای رنج می بریم گفت: یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی عدالت محوری بوده که یکی از ابعاد آن، اجتماعی و جغرافیایی است. باید جریان اقتصاد مقاومتی را درون شهرستان ها و روستاها ببریم و آن را تنها به مراکز استان ها محدود نکنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار