کلنگ احداث مجموعه ورزشی دانشکده خیر ساز فنی حرفه ای شهید بابایی قزوین به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ این مجموعه در زمینی به مساحت هزار و 600 متر با زیر بنای 2 هزار مترمربع ساخته می شود .

کلنگ زنی مجموعه ورزشی دانشکده فنی حرفه شهید بابایی

برای ساخت این مجموعه 20 میلیارد ریال اعتبار درنظرگرفته شده است که 6 میلیارد آنرا موسسه خیریه رضی الله الوالدین و مابقی از اعتبارات دولتی و سایر خیرین تامین می شود .

داود محمدی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی دراین مراسم گفت : در جمهوری اسلامی ایران بر اساس سند  توسعه 1404 ، بلحاظ علم از برنامه ها جلو است  اما از نظر تبدیل علم به ثروت و تجاری سازی علوم،  وضعیت اینگونه نیست .

داود محمدی در ادامه حلقه مفقوده امروز کشور را ارتباط کمتر صنعت با دانشگاهها بیان کرد .
نماینده مردم قزویین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی  در ادامه گفت: 42 درصد از فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی به علت نداشتنن مهارت بیکارند.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم به صنعتی بودن استان قزوین اشاره و بر ضرورت توسعه دانشکده های فنی حرفه ای با هدف توسعه اشتغال  تاکید کرد .

زر آبادی در ادامه وجود مراکز فنی حرفه ای را گامی مهم در مهارت آموزی و اشتغال در جامعه یاد کرد .

میردامادی مشاور اجرایی و امور مجلس دانشگاه فنی حرفه ای هم  در این مراسم بر ضرورت تبیین  جایگاه دانشگاه فنی حرفه ای و شناساندن هر چه بهتر این مراکز تاکید کرد . 

در ادامه مدیر کل طرح های عمرانی فنی حرفه ای با اشاره به ضرورت نوسازی تجهیزات و دستگاههای مراکز فنی حرفه ای افزود: با نوسازی دستگاهها و آزمایشگاهها زمینه آموزش های نوین به مهارت آموزان فراهم می شود .

میری از کمبود اعتبارات فنی حرفه ای  هم گفت و اضافه کرد :  پارسال  300 میلیارد ریال اعتبار برای 170دانشکده در کشور  اختصاص یافته که این میزان نسبت به خدماتی که این دانشگاهها ارائه می کنند ناچیز است .

هزار و 800 دانشجو در 9 رشته در دانشکده فنی حرفه ای شهید بابایی قزوین تحصیل می کنند.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.