مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: برای تکمیل پروژه کاکارضا به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ سیفی گفت: به برخی از سدهای استان مانند سد تاج امیر، شهید بروجردی، زیبا محمد و عالی محمود در برنامه بودجه 95 تنها 100 هزار تومان اعتبار تخصیص داده شده است، آن هم به دلیل حذف نشدن ردیف بودجه‌ای این سدها است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان در خصوص پروژه‌های واگذار شده این شرکت به بخش خصوصی گفت: عملیات اجرایی پروژه کاکارضا که شامل سراب تلخ، سامانه انتقال آب و احداث سد مخملکوه است در سال 83 آغاز شده است.

وی افزود: جهت اتمام این پروژه به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون تنها 40 میلیارد تومان هزینه شده است.

این مسوؤل با بیان اینکه سرمایه‌گذار برای تکمیل این طرح ورود پیدا کرده است، افزود: در صورت اختصاص اعتبار مورد نیاز پروژه کاکارضا تا چهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سیفی در پاسخ به سوال اینکه چرا عملیات اجرایی سد معشوره متوقف شده است، گفت: سد بختیاری، رودبار و معشوره جزو سدهای بلند کشور محسوب می‌شوند و شرکت سهامی مدیریت منابع آب و نیروی ایران متولی اجرای آن‌ها است و امور آب استان‌ها دخالتی در اجرای این گونه پروژه‌ها ندارند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان افزود: مسوؤلان استانی به دنبال بازنگری تخصیص آب سد معشوره هستند که در صورت قطعی شدن آن عملیات اجرایی این سد از سرگرفته می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.