بی شک امروز مسئله حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ مهمترین آسیب اجتماعی کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مشاور وزیر و معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور امروز در همایش توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد خراسان رضوی در مشهد گفت : اعتیاد ، فقر فرهنگی ، کودکان و زنان خیابانی و بوجود آمدن انواع ناهنجاریهای اجتماعی در این مناطق فقط بخشی از این آسیبها است .

بهمن مشکینی با اشاره به اینکه هم اکنون 10 میلیون نفر در حاشیه شهرهای بزرگ کشور زندگی می کنند افزود : بیش از 7 میلیون نفر از این افراد ساکن بافت های فرسوده هستند .

وی همچنین با بیان نقش مهم سمن ها و تشکلهای مردمی در کاهش آسیب های اجتماعی در سراسر کشور گفت : هم اکنون بیش از 10 هزار سمن و تشکل مردم نهاد در حوزه اجتماعی فعالیت دارند .

مشاور وزیر و معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشورافزود : متاسفانه برخی از این سمن ها و سازمان های مردم نهاد در استانها نیمه فعال و غیر فعالند .

مشکینی گفت : مهمترین راه خدمت رسانی بهتر و برنامه ریزی شده به سازمان های مردم نهاد سراسر کشور سرشماری از این سازمانها است .

وی افزود : بی شک با سرشماری دقیق این سازمانها می توانیم بانک اطلاعاتی جامعی از سمن ها و تشکل های مردم نهاد فعال کشور ایجاد کنیم .

مشاور وزیر و معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشوربا بیان اینکه دولت برای سازمانهای مردم نهاد آنچه را که در برنامه سوم توسعه مکلف به اجرای آن بوده باید انجام بدهد گفت : دولت باید در این عرصه دست و پای خودش را کوچک کند و کار را به مردم بسپارد .

مشکینی افزود : تسهیل صدور مجوز برای ایمنی سازمانهای مردم نهاد و راه اندازی سامانه ای متمرکز برای این سازمانها از اولویتهای وزارت کشور است .

وی گفت : خراسان رضوی با داشتن بیش از 800 تشکل مردم نهاد یکی از مهمترین استانهای کشور در امر فعالیت سازمانهای مردم نهاد و سمن ها در عرصه اجتماعی است .

همایش توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد خراسان رضوی به مدت 2 روز با حضور 50 نفر از مدیران این سازمانها و کارشناسان فرمانداری ها ی استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار می شود .

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.