معاون هماهنگ كننده انتظامی استان مشاركت مردم براي همكاري تنگاتنگ با پليس نقش موثري در مهار و كاهش جرائم دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سرهنگ جعفر كردلو در بازديد از انتظامی شهرستان سلطانيه گفت: برقراری نظم و امنيت پايدار در جامعه تنها از طريق راهكارهاي انتظامي و استفاده از قوه قهريه فراهم نخواهد شد و اگر مي‌خواهيم امنيتی مطلوب و اجتماعي را داشته باشيم بايد از روش‌هاي فرهنگي و اجتماعي نيز بهره بگيريم.
معاون هماهنگ كننده فرمانده انتظامي استان زنجان تصريح كرد: مشاركت و همكاری مردم با پليس جهت تامين امنيت عمومی مستلزم وجود رابطه اعتماد آميز بين مردم و پليس است كه برگزاری ارتباط های مستقيم با مردم و آشنايی  با مسائل و مشكلات آنان  باعث افزايش اعتماد مردم به خدمتگذاران خود در مجموعه نيروی انتظامی مي شود.  
اين مقام انتظامی استان تاکيد کرد: ايجاد تعامل بهتر و اتکا به توانمندی و ظرفيت هاي مردمی می تواند پليس را در اداره بهتر کارها و تامين امنيت مستمر ياری کند لذا استفاده از ظرفيت های مردمی در تامين امنيت کارساز است.
وي نظم و انضباط  را سرلوحه کار پليس دانست و افزود : برقراری نظم و امنيت از جمله وظايف پليس است و اين امر نيز در صورتی محقق مي‌شود كه ابتدا پليس به عنوان برقرار كننده نظم و امنيت از يك نظم و انضباط معنوی و ظاهری برخوردار باشد .
معاون هماهنگ كننده فرماندهی انتظامی استان زنجان ، آموزش همگانی و آگاه سازی بموقع مردم را دو مولفه موثر در پيشگيری از وقوع جرائم دانست و گفت: كم رنگ شدن اعتقادات مذهبی در بين جوانان از توطئه های دشمنان است و همه بايد در اين زمينه هوشيار باشيم.
سرهنگ كردلو در ادامه با بيان اينکه رعايت حقوق شهروندی ، تکريم ارباب رجوع موجب ارتقاء شأن و منزلت پليس در سطح جامعه است افزود :اقتدار پليس در سايه اعتماد شهروندان بدست می آيد و اين اعتماد به نوع برخورد با شهروندان و رعايت حقوق آنان بستگی دارد که می بايست در برخورد ها با سعه صدر وعطوفت رقتار کرد.


انتهای پیام/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.