در پی دستگیری عده‌ای در اندونزی به اتهام طرح‌ریزیِ انجام حملات موشکی در سنگاپور، این کشور تدابیر امنیتی را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی دستگیری عده ای در اندونزی که گفته می‌شود به دنبال انجام حملات موشکی در سنگاپور بوده اند، روز یکشنبه دولت سنگاپور دستور افزایش تدابیر امنیتی را صادر کرد. گفته می‌شود افراد دستگیر شده با عناصر داعش در سوریه ارتباط داشته اند.

روز جمعه، 6 شبه‌نظامی در جزیره باتم – که 15 کیلومتر با مرز سنگاپور فاصله دارد – دستگیر شدند. بر اساس گزارش‌ها، این افراد همچنان در این جزیره در بازداشت به سر می‌برند.

وزیر کشور سنگاپور اعلام کرد این افراد قصد داشتند به خلیج مارینا بِی سنگاپور – یکی از مراکز مهم کسب و کار این کشور -- حمله کنند. وی در حساب کاربری فیس‌بوک خود نوشت: "این نشان می‌دهد دشمنان ما می‌کوشند از راه‌های مختلف به ما حمله کنند. تروریست‌ها نه تنها به مرزهای ما نفوذ می‌کنند بلکه قصد دارند از راه دور نیز به ما آسیب برسانند. علاوه بر این، برخی افراد که با گروه‌های تروریستی رابطه دارند می‌توانند در کشور ما دست به حملات تروریستی بزنند. ما باید بیش از پیش هوشیار باشیم."

سنگاپور کشوری چند قومیتی است و یکی از مراکز تجاری، بانکی و گردشگری بزرگ آسیا به شمار می‌آید. به همین دلیل، بسیاری از مهاجران غربی در این کشور زندگی می‌کنند. این موضوع می‌تواند توجه عناصر داعش را به سنگاپور جلب کند. با این‌حال، تاکنون هیچ حمله تروریستی در این کشور گزارش نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار