دستگاه ساخت پلت های دارویی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بومی سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،رییس دانشکده داروسازی وعلوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این دستگاه با حمایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مشارکت پژوهشگران داخلی با بیش از 300 میلیون ریال هزینه ساخته شده که این میزان معادل 20 درصد نمونه خارجی است.
 پلت ها ،اشکال دارویی کروی هستند که در صنایع داروسازی برای تهیه فرآورده های دارویی آهسته رهش و یا سریع رهش استفاده می شوند  .
محسن مینائیان افزود: پلت ها بسته به روش تولید به طور عمده در اندازه ذره ای بین نیم تا یک ونیم میلی متر  از جریان پذیری خوب و مناسبی برخوردار هستند.
همچنین علیرضا همایونی محری این طرح  گفت:  پرس پذیری، ریزش و بدون تولید گرد و غبار در هنگام ساخت، سهولت تمیز کردن تمام قطعات در تماس با مواد ،  رعایت استانداردهای GMP دارویی در ساخت و نیز استفاده  از برندهای معتبر قطعات الکترونیکی مرغوب ازجمله مزایای استفاده از پلت ها درصنایع  داروسازی است.
وی از دیگر مزایای استفاده از پلت های دارویی  را ،جذب بهتر در دستگاه گوارش، امکان فرمولاسیون اجزا ناسازگار با هم ،  فرآیند روکش دهی راحت و نیز تحریک کمتر مخاط دستگاه گوارش عنوان کرد .



انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.