حزب کنگره ملی آفریقا در انتخابات محلی آفریقای جنوبی شکست سنگینی را تجربه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، «کنگره ملی آفریقا» یک جبهه سیاسی در آفریقای جنوبی است که از اتحاد سه حزب تشکیل شده است. این احزاب پس از فروپاشی آپارتاید (سیاست تبعیض نژادی) تاکنون تشکیل دهنده دولت در آفریقای جنوبی بوده اند. 

جبهه کنگره ملی آفریقا با مبارزه علیه آپارتاید، سیاه پوستان آفریقایی را از زیر یوغ اقلیت سفیدپوست حاکم بر آفریقای جنوبی نجات داد. اکنون این جبهه با غرق شدن در فساد، شکست تلخی را در انتخابات محلی آفریقای جنوبی تجربه کرد.

نتایج انتخابات محلی آفریقای جنوبی روز جمعه منتشر شد. بر اساس آرای شمارش شده در سراسر کشور، جبهه کنگره ملی آفریقا توانست تنها 54 درصد آرا را از آن خود کند. این تعداد پایین ترین سطح از آرای کسب شده از سال 1994 تاکنون بوده است. جبهه کنگره ملی آفریقا بعد از روی کار آمدن نلسون ماندلا، همواره حزب حاکم در آفریقای جنوبی بوده است. 

در انتخابات محلی پیشین در سال 2011، این جبهه توانسته بود 66 درصد آرا را به دست آورد. نتایج انتخابات اخیر، نشان دهنده کاهش چشمگیر آرای این جبهه و نارضایتی گسترده مردم از سران آن است.

تنها برنده نارضایتی گسترده مردم از جبهه کنگره ملی آفریقا، حزب «اتحاد دموکراتیک» در آفریقای جنوبی بود. این حزب سیاسی پیشتر از سوی سفیدپوستان آفریقای جنوبی اداره می شد که مخالف آپارتاید در این کشور بودند؛ اما در حال حاضر رئیس این حزب یک جوان سیاه پوست است. این حزب مخالف اصلی جبهه کنگره ملی آفریقا در انتخابات بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار