جمعی از خبرنگاران ملی از طرحهای احیاء دریاچه ی ارومیه و ترسیب کربن در بورالآن ماکو بازدید کردند.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جمعی از خبرنگاران ملی از طرحهای در دست اجرای منابع طبیعی در آذربایجانغربی بازدید کردند. در این بازدید از دو طرح مهم و ملی با عنوان احیاء دریاچه ی ارومیه و طرح ترسیب کربن در بورآلان ماکو این خبرنگاران بازدید کردند.

در این بازدید، خبرنگاران در معیت وهاب زاده مدیر کل منابع طبیعی استان ، موسی زاده مدیر اجرایی احیاء دریاچه در حوزه ی منابع طبیعی و اردبیلی رییس اداره بیابان و مدیر اجرایی ترسیب کربن از این طرحها بازدید کردند.

خبرنگاران ملی بعد از یازدید از طرح احیاء دریاچه ی ارومیه به بورآلان ماکو عزیمت کرده و از طرح ترسیب کربن نیز یازدید کردند. در طی دو روز اقامت خبرنگاران ملی در آذربایجانغربی کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه نیزبا حضور دکتر وهاب زاده مدیر کل منابع طبیعی استان برگزار شد و دکتر وهاب زاده به سوالات آنان پاسخ داد.

گفتنی است طرح احیاء دریاچه ارومیه از سال 93 در دست اجرا است که اداره کل منابع طبیعی این طرح را در سه شهرستان ارومیه ، میاندوآب و سلماس اجرا کرده است که به گفته ی مدیر اجرایی احیاء دریاچه ی ارومیه در 47 هزار هکتار از اراضی حوزه دریاچه ی ارومیه کانونهای گرد وغبار و ریزگرد شناسایی و اقدامات آن شروع شده است.

در پروژه ی ترسیب کربن نیز که تقریبا" به گفته ی امیر اردبیلی رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی از سال 92 اجرا شده است برای توانمند سازی جوامع محلی و توسعه فضای سبز با همکاری مردم محلی این طرح اجرا گردیده و اقدامات موثری طی سالهای اخیر در ایجاد تشکلهای روستایی برای تغییر معیشت و جلوگیری از افزایش دامداری در منطقه انجام شده است.

همچنین در ادامه این سفر مطبوعاتی خبرنگاران ملی از مرکز کنترل عرصه های ملی ( مانیتورینگ) بازدید به عمل آوردند و سرهنگ ابراهیم پورفرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان در این خصوص توضیحات لازم را ارائه کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.