سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: عصر جمعه دختر سه ساله و نوجوان ۱۷ ساله که در میان رودخانه زاینده رود گرفتار شده بودند با تلاش یک ساعته نجاتگران این جمعیت، به آغوش خانواده بازگشتند.

سید مصطفی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عصر روز جمعه در طی تماس تلفنی با حراست سد زاینده رود مبنی بر گرفتار شدن ۲ نفر در میان رودخانه زاینده رود بعد از سد تنظیمی، سریعا اکیپ نجات در سیلاب جمعیت هلال احمر چادگان با استعداد یک دستگاه خودرو تویوتا و یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات مورد نیاز با هماهنگی مرکزکنترل و هماهنگی عملیات استان به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: خانواده ای که جهت تفریح به کنار رودخانه زاینده رود مراجعه کرده بودند به دلیل آشنا نبودن با منطقه و عدم اطلاع از ساعات افزایش حجم آب بر روی سنگ چین عرض رودخانه رفته و به دلیل بالا آمدن سریع آب و افزایش حجم و سرعت آب، دو نفر از افراد خانواده که کودک ۳ ساله و نوجوان ۱۷ ساله بود نتوانسته بودند به موقع از محل خارج و گرفتار شده بودند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات اظهار داشت : به دلیل سرعت و افزایش حجم آب و احتمال بالای پرتاپ شدن حادثه دیدگان در آب و برخورد با سنگ های اطراف و بروز هرگونه خطر احتمالی، نجاتگران وارد آب شده و خود را به نفرات یاد شده رساندند.

وی ادامه داد: امداد گران بعد از فیکس کردن نفرات بر روی بک برد و پوشاندن جلیقه نجات، افراد را به کنار رودخانه انتقال داده و کودک را به آغوش مادر مضطرب که در جریان عملیات، بارها داخل آب شده و با ممانعت و اطمینان خاطر دیگر اعضای تیم از آب خارج شده بود بازگردانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
الحمدلله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
حفاظ بگذارید
آخرین اخبار