سازمان مسئول بایگانی اطلاعات انگلیس از مفقود شدن بیش از 400 پرونده مرتبط با برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست؛ بر اساس گزارشی منتشر شده از سوی ایندیپندنت، مدارک دخالت انگلیس در زرادخانه هسته ای اسرائیل، در طی 4 سال گذشته ناپدید شده است.

موضوع گم شدن این مدارک زمانی مشخص شد که سازمان مسئول بایگانی پرونده های سیاسی انگلیس نتوانست بر اساس یک درخواست "آزادی اطلاعات"، بیش از 400 مدرک متعلق به دهه 1970 از جمله مدارک مربوط به دخالت انگلیس در برنامه هسته ای اسرائیل را ارائه دهد.
در میان پرونده های مفقود شده می توان به 60 پرونده در وزارت خارجه، 40 پرونده از وزارت کشور و 6 پرونده از دفاتر وزرای پیشین انگلیس اشاره کرد.

یک پرونده با نام "همکاری های نظامی و اتمی با اسرائیل: تسلیحات اتمی اسرائیل" نیز در میان اطلاعات ناپدید شده قرار دارد و مدرکی محکم بر وجود تسلیحات هسته ای در اسرائیل است.
اسرائیل تاکنون سیاستی مبهم در خصوص قابلیت های هسته ای خود پیش گرفته و در اختیار داشتن بمب هسته ای را نه تایید و نه رد کرده است. 

"معاون مسئول تمام حزبی آرشیو و تاریخ"، در خصوص ناپدید شدن این مدارک اظهار کرد: "چالش اصلی ما حفظ روندی است که در آن از ناپدید شدن اسناد جلوگیری می شود. با گم شدن این مدارک، شما بخشی از ارتباط های تاریخ و گذشته را از دست داده اید."

سازمان بایگانی ملی در "کیو"، مسئول حفظ و نگه داری از این قبیل اطلاعات، در بیانیه ای به ایندیپندنت اعلام کرد: " ما یک نظام بایگانی، به همراه برنامه ای پیشرفته برای حفظ اطلاعات و جست و جوی پرونده های مفقود شده هستیم. معمولا بسیاری از پرونده های مفقود شده پس از جست و جوی دقیق و گسترده پیدا می شوند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار