سارق اينترنتی 25 ميليونی در جهرم دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرمانده انتظامی شهرستان جهرم اعلام کرد: سارق اينترنتی که از طريق راه اندازی درگاه جعلی (فيشينگ) اقدام به برداشت 25 ميليون ريال از حساب خريدار اينترنتی کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ عبدالعظيم انصاری گفت: به دنبال ارجاع يک پرونده شکايت از دادسرای عمومی انقلاب شهرستان جهرم به پليس فتا مبنی بر اينکه مبلغ 25 ميليون ريال از حساب شخصی به صورت اينترنتی برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پليس قرار گرفت.
وی افزود: مالباخته در اظهارات خود بيان کرد که کارت عابر بانکش را به کسی نداده و معمولاً خريدهايش را به صورت اينترنتی انجام می داده و رمز دوم کارتش را نيز در اختيار کسی قرار نداده است.
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم ادامه داد: با توجه به اظهارات فرد شاکی، کارشناسان پليس فتا احتمال اينکه از طريق درگاه جعلی «فيشينگ» اطلاعات حساب وی هک شده باشد را متصور بودند، به همين دليل با بررسی و استفاده از شيوه های نوين کشف جرم مشخص شد که فرد مالباخته از طريق يک درگاه جعلی قصد خريد داشته غافل از اينکه شماره حساب و رمز دوم وی در درگاه جعلی ثبت شده و از اين طريق کلاهبرداری صورت گرفته است.
سرهنگ انصاری تصريح كرد: ماموران با بکارگيری شيوه های پليسی موفق شدند فرد سارق را شناسايی كنند كه با هماهنگی قضايی به پليس فتا احضار شد.
وی اضافه كرد: متهم در تحقيقات و بازجويی های صورت گرفته به بزه انتسابی خود اقرار کرده و معترف شد از اين طريق مبلغ 25 ميليون ريال به سرقت برده است.
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضايی، بيان كرد: سايت های فيشينگ سايت هايی هستند كه افراد كلاهبردار طراحی كرده و درآن اقدام به تبليغ و فروش اجناس مختلف می كنند، در اينگونه سايت ها صفحه درگاه بانكی دقيقاً شبيه صفحه اصلي درگاه است و هنگامي كه كاربر اطلاعات حساب بانكی خود را در آن وارد می كند اطلاعات برای مجرم ارسال می شود.
سرهنگ انصاری به شهروندان توصيه كرد: هنگام خريد اينترنتی بسيار هوشيار بوده كه در دام سايت های فيشينگ نباشيد و تنها راه تشخيص سايت فيشينگ از اصلی اين است كه درگاه بانك در سايت اصلی از پرتكل SSL كه پروتكلی امن می باشد و جهت ارسال اطلاعات است، استفاده می كنند كه در ابتدای نوار آدرس عبارت HTTPS مي باشد، در صورتیكه صفحه جعلی درگاه بانك همان HTTP می باشد.
انتهای پیام/س
برچسب ها: سرقت ، فروشنده ، خریدار ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.